|
|
|
|---|---|
|
Admins tog bort min förra tråd pga en dålig rubrik. Är plastkjolar/plastskärmar standard på alla äldre modeller av 325ix? Sedan så undrar jag vad det är för skillnad mellan m-tech och "vanlig" 325ix? //Mecca | |
|
Ja, det är alltid kjolar och skärmbreddare på 325iX. 325iX fanns för övrigt inte inte förrän 1986 i Tyskland och 1987 i Sverige. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hahaha oooopsss. Menade naturligtvis -88! Lite trött och sliten idag //Mecca |
|
| Nja, kjolar va det inte på dem original, däremot skärm- och tröskelbreddare. De hade inga spoilers alls. M-paket är även breddning av dörrar samt frontspoiler och bakkjol. Mig veterligen går M-paket ej att kombinera med IX-ens skärmbreddare utan modifiering. En bild på originalutförande: Länk | |
|
går de köpa löst? passar de till 2-dörrars 318 -89? |
|
|
Klart att det går, besök närmaste BMW handlare. Kan hända att du behöver lämmna en Nr- skylt som referens. Lycka till!! |
|
|
Ok då vet jag. Såg att priset på den där -89 låg på 26.000:-, så med andra ord fick jag min til ett billigt pris :) Men är det ingen som vet vad det är för skillnad mellan m-tech och en vanlig? //Mecca |
|
|
Sök på forumet och Du skall finna massor av fina bilder på M-tech paket. Och för att klargöra för sista gången: BMW 325iX har INTE M-techpaket original utan "bara" skärmbreddare och tröskelbreddare och de har INGENTING med M-technik att göra! Jag köpte för några år sen obesett en iX som skulle ha "stora" M-paketet och M3-fälgar (vad det nu är...?) och när bilen kom till mig hade den "bara" skärm- och tröskelbreddare enl. ovanstående bild och fälgarna va några groteska 14"krysseker fälgar av något obestämbart fabrikat. Men, för att citera Henke Larsson på Länsförsäkringars reklamfilm "-Jag är nöjd." |
|
|
mr.christian, vem har nämt att en 325 iX kommer med m-tech paket orginal? Jag frågade en rätt så simpel fråga bara. Vad det va för skillnad mellan dom två! |
|
| Men käre vän, det va inte fråga om något påhopp från min sida! Det var ren information till alla de som tror att iX-breddare är det samma som M-paket. Jag har nämligen iX-breddare på min 318 och får ofta höra "vilket snyggt M-paket" bara för jag har ett emblem i grillen... Men jag hoppas och tror att Du har fått klarhet i skillnaderna genom att söka på bilder här på forumet. Men visst är iX en kul bil som passar ypperligt i rådande väglag!? Ångrar lite att jag sålde min... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.