AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.074

Är plastkjolar standard på en 325ix -85

Admins tog bort min förra tråd pga en dålig rubrik.

Är plastkjolar/plastskärmar standard på alla äldre modeller av 325ix?

Sedan så undrar jag vad det är för skillnad mellan m-tech och "vanlig" 325ix?

//Mecca
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ja, det är alltid kjolar och skärmbreddare på 325iX.

325iX fanns för övrigt inte inte förrän 1986 i Tyskland och 1987 i Sverige.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hahaha oooopsss. Menade naturligtvis -88!

Lite trött och sliten idag

//Mecca
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Nja, kjolar va det inte på dem original, däremot skärm- och tröskelbreddare. De hade inga spoilers alls. M-paket är även breddning av dörrar samt frontspoiler och bakkjol. Mig veterligen går M-paket ej att kombinera med IX-ens skärmbreddare utan modifiering. En bild på originalutförande: Länk
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
går de köpa löst? passar de till 2-dörrars 318 -89?
Li
68
Lidas
320 i Cab -89
Klart att det går, besök närmaste BMW handlare. Kan hända att du behöver lämmna en Nr- skylt som referens.

Lycka till!!
Ok då vet jag. Såg att priset på den där -89 låg på 26.000:-, så med andra ord fick jag min til ett billigt pris :)

Men är det ingen som vet vad det är för skillnad mellan m-tech och en vanlig?

//Mecca
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Sök på forumet och Du skall finna massor av fina bilder på M-tech paket.

Och för att klargöra för sista gången: BMW 325iX har INTE M-techpaket original utan "bara" skärmbreddare och tröskelbreddare och de har INGENTING med M-technik att göra!

Jag köpte för några år sen obesett en iX som skulle ha "stora" M-paketet och M3-fälgar (vad det nu är...?) och när bilen kom till mig hade den "bara" skärm- och tröskelbreddare enl. ovanstående bild och fälgarna va några groteska 14"krysseker fälgar av något obestämbart fabrikat. Men, för att citera Henke Larsson på Länsförsäkringars reklamfilm "-Jag är nöjd."
mr.christian, vem har nämt att en 325 iX kommer med m-tech paket orginal?

Jag frågade en rätt så simpel fråga bara. Vad det va för skillnad mellan dom två!
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Men käre vän, det va inte fråga om något påhopp från min sida! Det var ren information till alla de som tror att iX-breddare är det samma som M-paket. Jag har nämligen iX-breddare på min 318 och får ofta höra "vilket snyggt M-paket" bara för jag har ett emblem i grillen... Men jag hoppas och tror att Du har fått klarhet i skillnaderna genom att söka på bilder här på forumet. Men visst är iX en kul bil som passar ypperligt i rådande väglag!? Ångrar lite att jag sålde min...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.