|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att eftermontera röststyrning i min E60. Enligt prislistan i tillbehörskatalogen skall detta, med min utrustning i övrigt, kosta 585 kr + jobb. Som hittat tänkte jag, men BMW vill ha 6000 kr (!!) för jobbet. Tror inte att det är värt pengarna. Någon som vet? hkr | |
|
Värt ? ?! hmm, vi köpte det från fabrik, och optionen är urläcker, speciellt om man har mycket utrustning i bilen, då det blir mkt snabbare att gå runt i de olika menyerna.. Tror inte vi hade betalat 6.600 SEK för det, det är det inte värt, men det är riktigt coolt! :-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Jag har det i min och har inte använt det en enda gång , men om man åker mkt i jobbet så kanske det kan vara bra att ha , t.ex till att spela in noteringar. | |
|
Spela in noteringar ? ?! Röststyrning - ger dig möjligheten att säga till exempel "CD 6" och bilen sätter på den skivan, så slipper man gå igenom Idriven och välja CD 6. Väldigt smidigt ! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Sim:Ja alltså t.ex spela in ett komihåg meddelande till sig själv om du förstår vad jag menar.Kanske E60 inte har inspelnings funktionen? | |
|
E60 har inte den möjligheten. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Samt att det i E39 är ganska enkelt att med ett knapptryck välja CD6 ;) Har också jag röststyrning men med tysk språkmodul. Har bara använt funktionen i demostrationssyfte men det är möjligt att jag hade använt den oftare om jag haft engelsk modul istället... ___ //Ulf |
|
|
Har kört med det i 1000 mil och anser inte att det är värt pengarna. MVH / Jacob |
|
| Programmer: Jag frågade BMW solna om dom kunde byta språk på min från tyska till engelska och dom sa att det skulle gå bra och kosta ca 500kr , så som jag förstod det behöver man inte byta modulen för att byta språk utan dom programmerar om den bara. | |
|
Röststyrningen är skojig att ha, använder den dock inte speciellt mycket. Novation ändrade fån Tyska till Engelska kostnadsfritt i samband med annat arbete. |
|
|
Hewi: Jag vet att det var upp till diskussion i somras och när det gäller E39 så är det hårvara som måste bytas även om BMW-handlarna normalt inte har en aning om nåt när man frågar. Snackade även med George här på forumet som är lite av en expert på grejor som navi, röststyrning, etc... och även han bekräftade att det är en röstmodul som behöver bytas (3-4000kr på BMW). Kan det vara så att det på E60/E65 mfl går att programmera om och att BMW Solna pga detta gav dig ett felaktigt svar? Du får gärna återkomma för jag hoppas att du har rätt och jag har fel ;) ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.