|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara höra lite vad som gör BMW försäkringar så dyra. Räknar jag på en BMW 525 skulle en försäkring hamna på ca 10K (Trots att jag bor på landet i sydsverige) Räknar jag på en Audi A6 hamnar samma försäkring på 3.5K och en Volvo ca 2.2K (Ja, volvo är volvo i sverige) Jag kan köpa mig en rejält töntigt stor jeep och betala mindre i försäkring (Tex en Mer ML320 hamnar på 6500) Vad gör BMW så otroligt dyra i försäkringar? | |
| Taskig krock, stöld och vandaliserings statisik... | |
|
Hög skadefrekvens... -BMW drar till sig mer vandaler och "nycklare" än många andra märken. -BMW drar till sig oförsiktiga förare, unga nissar som har en tendens att köra av vägen. |
|
|
Jag får betala ca 11K för min m3:a. Å jag är bara 25år. De gäller att välja rätt bolag =) Reine. LjudStudion.nu Dommare EMMA Sweden |
|
| Rhino, om det var helförsäkring/helår lät det verkligen sjukt billigt! | |
|
Av ovan nämnda orsaker. Och för mig personligen så är BMW det dyraste märket när det kommer till försäkringar (sett till den sk premiumklassen mb, audi, bmw och i det här fallet räknar jag också med Porsche). |
|
|
3500:- / helår helförsäkring för min 535'a. Freude am fahren |
|
| Men människor om vi skall kunna göra en jämföelse så måste ni nämna vart ni bor och ålder. | |
|
Måste tipsa om ett bolag som heter Auro. Jag flyttade över försäkringen på min 530Dt -00 från Tennant Fick höjt hos Tennant från 7946? - 9482kr/helår! Detta var helförsäkring med själriskeliminering på skadegörelse och viltkollision. Hos Auro fick jag 6446kr för samma försäkring!! Där kan man snacka om skillnad. Nackdelen är att det bara går att betala hel eller halvår. Polarbear |
|
| när jag slog på en bil så fick jag betala 4000 kr mer per år och då var det ändå räknat på halvförsäkring. | |
|
Delorian: Kolla i profilen Freude am fahren |
|
|
Pratar vi 525 E12, E34, E39, E60? Visst är BMW dyrare än många andra men sådana skillnader som 10 <-> 2,2 mellan BMW och Volvo har inte jag på mina. Betalar 7,9' för min 530 och 5,8' för min V70 av samma årsmodell. ___ //Ulf |
|
|
Tycker också att BMW är allt för dyra i försäkring!?! Ringde runt till alla dom "stora" bolagen och det billigaste var LF med 8080kr/helår för en -00 528 touring och det dyraste var Tennant med 18 000/helår. Jag är då 32 år bor i örebro i lägenhet utan garage och 1500mil/år. Äger en Saab 9-5 kombi -00:a som jag betalar 4520/år helförsäkring med + försäkringar för hyrbil, djurkollision,skadegörels och bärgning. Helt sjukt att det ska skilja så mkt tycker jag. Är sugen åp att köpa en BMW men med dessa försäkringspremier vete fan om jag har råd. Finns det ingen typ BMW försäkring?? Det finns ju märkesförsäkringar för dom flesta märkena men BMW har jag inte hittat nån? Eller nått annat bolag som har lite "normala" priser på BMW försäkringar? |
|
| prhj: If har märkesförsäkringen för Bmw bla. | |
|
Länk Går du sedan med i BMW Club Schweden Länk (vilket kostar 400kr/år) så får du 10% rabatt på försäkringen. ___ //Ulf |
|
|
henell: Betalar idag 7500kr för trafik på min 740 och kollade med Auro men dom ville ha hela 20 558kr för enbart trafik! Så för mig vart det inte billigare. //Per |
|
| auro var dyrare än LF och tennant för mig, men jag tycker det är spännande att det verkar dyka upp nya bolag - hade aldrig hört talas om auro och även sveland innan jag läste om dem här. Några andra uppstickare? | |
| Jag betalar 21600 för min M3-96, 20 år. | |
| Är man ung så får man automatiskt dyr premie på Auro. De premierar äldre skedefria förare. Vill ej försäkra yngre förmågor. | |
| fasen, 34 bast med 2 barn + fru och 15 skadefria år - och auro räknar mig som ung förmåga? hehe, känns nästan som en komplimang :) | |
|
Auro skulle ta 15 386 kr helår för en 330 CiA 2003...sjukt dyrt är ordet! Trygg-Hansa 12 324 kr, sanslöst... 1 500 mil/år, flerbilsgarage, 15 skadefria år, ingen under 24 år... Synd att det inte är bättre konkurrens mellan bolagen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.