|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon vet hur man får av kontakterna från insprutarna. Det sitter ju en plastlist där och under plastlisten sitter insprutarna. Några tips? Med vänliga hälsningar Patrik A | |
| Verkar sitta med 2st skruv som finns under små kåpor. se länk:Länk | |
|
Inte det locket. I listen som jag pratar om sitter strömkontakterna till insprutarna. Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag tror jag vet vad du menar och jag misstänker att det är i princip samma konstruktion på din motor som på min (en 535i E34 med en M30B35 motor). Se bilder här Länk Ditt slutmål är väl att få det som det ser ut i andra bilden i länken ovan? På M30B35 motorn ligger hela spridarkablaget inklusive kontakterna till spridarna i den avlånga plastlisten i bilden ovan - sitter fast med två insexskruvar. Efter man lossat dessa två skruvar skall det i teorin (enligt rep. handböcker) bara vara att lyfta rakt upp. Fungerade nog bra när bilen rullade ut från fabriken men inte 35000 mil senare. Det enda som hände när jag försökte dra rakt upp var att man höll på att dra sönder kablaget till spridakontakterna - så det är inte rekommenderat att göra! Nej vad man måste göra många gånger (för vissa fungerar det att dra rakt upp - för vissa inte) är att helt enkelt krypa upp i motorrummet och hjälpa till och lossa "metallspännet" kring varje kontakt (se näst sista och sista bilden i länken ovan). "Metallspännet" håller ihop kontakt och spridare genom att lägga sig under de tre "plasthakar" som finns på spridaren (se tredje bild från slutet). Trångt? Ja! Pilligt? Ja! Men det är bättre än att dra sönder spridarkablaget iallafall. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.