AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.551

Då var det igång igen... M5

Sida 2 av 4
Exakt Lelle, så är det bara. När bilen funkar njuter man ju varje sekund!:)

Och det är säkert för att man alskar bilen som man hatar den så extra hårt när man blir besviken på den. Räknade just ihop mina BMW relaterade kvitton på 1,5år, är nu uppe i 6000euro. Då är inte detta problem med...

Å andra sidan finns det ju "måndagsex" av alla bilar.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Hallå resturangkungen :)

Jag tror att du bör ta i beaktande att din bil ändå börjar få några år på "nacken" och att den har rullat en del mil och det är då som denna typ av bil börjar kosta lite mer i "underhåll" .

Hälsningar
Ando

P.S
Det kändes trevligt att vara svensk i Finland igår :)

Tjena Ando!

Längesen sist! Jo, du har helt rätt i det, men det börjar vara lite väl mycket:).

Jag måste få se din nya fina bil nåt tag. Men du kör knappast med den nu?

Vad menar du med sista raden? Jag förstår inte alls:):):):):) Nä, Sverige var absolut det bättre laget, ni kan vara stolta.
BMW har lokaliserat felet till bensinpumpen. Det betyder att bilen är på sin tredje pump på 6,5år. hmmm, För mig låter det uppenbart att pumpen har ett konstruktionsfel. BMW borde ju byta sånt på goodwill.
Pumpen beställs från OS-guldmedaljören i ishockey, Sverige.

:)
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Vill bara flika in, att man kan inte anse att kvaliten på bayrischemotors bil är bra på något sätt. Att bilen är drygt sex år ska inte spela in alls tycker jag.

En bil som är sex år gammal ska inte ha så här mycket fel.

Min E36 M3:a och många andra E34 M5:or är mer än dubbelt så gamla och lider trots detta inte av några sådana här problem.

18300 mil på min M3:a med original bränslepump, inte ett enda lager är bytt osv... Bayrischemotor har visserligen haft mycket otur, men E39:an har faktiskt ganska taskig kvalite på många områden.

mvh/F
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
JAg har haft en del problem med min M3:a de senaste åren men det går ju inte riktigt att jämföra då min bil är från 1993 och har förmodligen gått mycket mer.

Det man dock kan jämföra med är min förre detta andrabil som var en japanare. Den hade gått 26000 mil sedan 1991, jag sålde den förra året.
Den led inte av några fel alls i stort sett, det är kvalite när den är som bäst.

BMW har faktiskt inte alls någon hög kvalite när man jämför med många andra bilmärken.

Trots detta så kan jag inte tänka mig att äga något annat om det är en kul bil man är ute efter(Forutom Porsche, Ferrari osv..). Som andrabil så spelar det ju mindre roll vad man väljer, då är det till och med ett plus om bilen är tråkig, har bra kvalite och därmed också är billig.

mvh/F
Flisan:

Ja, det verkar onekligen som om min är ett måndags ex med mycket sprit kvar i blodet hos han/hon som monterat den:)

E34 kvalite är otrolig om man jämför mot E39. Hade först en M5 -91 som enda problemet med var strömfördelaren. Tänker riktigt noga efter nu... Ja jag tror det var allt. Hade bilen i lite på 2år. Min andra M5 -92b som jag importerade från Sverige var körd ca 200.000km när jag köpte den. Jag måste säga att den kändes lika solid och bra som den 7år nyare E39 som jag nu har. Enda problemet med den bilen var under 1år: Ingenting! Den var som ett berg. Airbag lampan lyste när jag köpte den, och det vra väl nån koppling som byttes, annars inget alls. Körde ca 20.000km med den.

Nåja, det enda man kan göra är att lätta abstinensen tills imorgon när bilen borde vara klar och man igen kan få ett leende på läpparna med autopower!:)
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
kan förstå att du är fruktansvärt trött på bilen.. Så mycket fel bör det inte kunna bli på en bil som bara är 6år om den inte gått fruktansvärt långt. Bränslepumpen bör ju stå pall för närmare 20k mil iallfall
Har hört att runt 14000mil funkar pumpen i BÄSTA fall. Min bil hade 13 nånting på mätaren när den gav upp. Satt en plombering på min så den verkade inte vara bytt innan.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Bayerischemotor: Du vet att Sverige slog Finland i ishockey va? ;)

Snygg sida Albatross har fått btw! :)

/Jesper

bayerischemotor:

Jag lider med dig och dina problem med M5E39 men ge inte upp snart är den lagad och sommaren snart här......

Lycka till
J.Dredd:Jo, och det sved:)
Albatros sidan blev färdig förra sommaren. Den är jag faktiskt riktigt nöjd med. (Inte jag som gjort den dock:)
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
bayerischemotor: Kunde inte låta bli att skriva om hockeyn eftersom du själv påpekade resultatet så många gånger i tråden ;)

Om nu bränslepumpen går sönder hela tiden, borde det då inte gå att byta ut den till en eftermarknadspump? Typ en sån som alla turbotrimmare använder?

/Jesper

J.Dredd:

Jo, det skulle kanske vara en bra ide. Men denna gång får det nog bli en standard. Bilen borde bli färdig idag.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hör med dem om du kan få den på goodwill, eller i alla fall arbetet för att byta den. Detta är ju skandalöst, jag kör med orginal bränslepump i min 323:a, den har gått 20600 nånting..

Om jag vore i dina kläder skulle jag vilja ha den defekta pumpen och öppna upp den och kolla vad exakt som havererar. Vet att bränslepumpar inte gillar att gå torra, att man kör slut på bränsle dvs så den inte får någon kylning men jag tror inte du kört så..

Ja du, vad ska man säga? Det är trist när ens ögonsten jävlas med en, både dåligt för hälsan och plånboken...
MD:

Jo, jag kunde föreslå detta, har själ tänkt på det. Men det kan vara svårt eftersom det var föregående ägare som pumpen för senast för. Men man kan ju göra ett försök.

Kan också fråga efter den gamla pumpen (om de har den kvar) gissar att de slänger den direkt:(.

Tankar alltid full tank, och tankar så fort som möjligt efter att reserv tanken börjar lysa. Har aldrig blivit utan bensin i bilen. Nu när det här hände så var tanken halv.
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
jag läste inte igenom hela tråden men jag läste vad problemet va,hade exakt samma sak med min bytte pumpen sen dess inga problem alls så gör det så sparar du tid och dina nerver
Visa användare
57
mehran
M3 97a
Tja
jag känner igen problemet .

jag hade en E39 525 im 02a

och fick uppleva samma sak som du,

körde ner bilen till verkstan, (eller rättare sagt drog ner den) och dom sa med en gång att var kamaxelgivarna och bla bla bla,

dessa bytes men bilen var lika lamslagen.
och då sa jag till den duktige mekanikern, kan inte det vara besinpumpen??? nej nej då skulle bilen inte bla,bla,bla svarade han!!!

En timme senare byttes bensinpumpen och bilen var som ny igen :)

Så ta en titt på pumpen, det kan vara den, men behöver inte vara det heller...

önskar dig lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.