|
|
|
|---|---|
|
(med risk att bli idiotförklarad av alla er kunniga) Vad ska jag tänka på när jag byter bränslefilter på min 325? Vidare, hur kollar jag bränsletrycket? | |
|
När du byter bränslefilter så kommer du alltid att spilla ut en bensin. Använd andningsmask och var utomhus. Ta av tanklocket så tar du bort lite tryck i slangsystemet. Ta bort plusspolen till bateriet. Arbeta med kall motor. För att kolla bränsletrycket så måste du ha en tryckmätare som tål bensin. Kopplas in via ett tekors före bränseltryckregulateron som sitter efter fueltrailern. E |
|
| Tack för hjälpen! | |
|
Ska man inte plocka bort vacumslangen på bränsletrycksregulator oxå när man mäter? BMW 325iM-tech Länk |
|
| brukar gå bra med en mätare för luft med, det använder jag, det bästa brukar vara att ta av slangen och koppla in mätaren och köra ut bränslet i en flaska eller nåt, men skall du kolla hur regulatorn funkar så skall du ha vaccumslangen på och varva lite så skall mätaren ändra på sig, sen om du stänger motorn skall du ha ett hålltryck,alltså det skall stå ett visst tryck kvar i systemet. anslutning vid regulator=retur-anslutning vid andra ändan av fördelningsrör=bensin in! det var länge sen jag mätte på bilarna så inte helt säker på att detta är helt hundra! vill man vara riktigt jävlig så går det bra att renovera bränslepumpen med, men det är lite överkurs! | |
|
Ett tips som kan funka är att ta bort säkringen eller strömmatningen till bränslepumpen, sen starta bilen så den går på tomgång tills den stannar av sig själv av bränslebrist. Sen kan man skruva upp kopplingarna till bränslefiltret med minimalt drällande då det är nästan ingen soppa och inget tryck kvar i systemet. Att motorn får självdör av bränslebrist på tomgång är inte skadligt för motorn då den går utan belastning. Dr Tinnitus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.