AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
515

skilnad på m3 GT och m3

ma
3
maxemilian
BMW F11 520da -11
har tankar på att köpa m3,,, men har fått ett bra pris på m3 gt och nu så vill jag gärna veta skilnade på dessa 2 bilar.... tackar på förhand

king
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
GT gjordes för det första endast i 350 ex. Ett 10-tal hästar mer (samma motor som 3.0 fast aningen mer trimmad). Mocka/Läder (svart/grönt) invändigt, topputrustade från fabrik. Kolfiberpaneler inv. Tror att det sitter fjäderbenstag fram o bak också. GT läpp fram. Sen vet jag inte men rykten går om dörrar/baklycka i aluminium.
TED
Kompletterar oven inlägg lite:

M3 GT´n har dörrar, huv & bagagelucka i aluminium, ett annat tråg, olje pump, kammar mm alla lackade i British Racing Green.

/Mvh TED
TED
... och de har fjäderbens stag som standard.

MYCKET TREVLIGA BILAR!

/Mvh S8TED

fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Den maffiga GT bakvingen måste väl nämnas också! Bilen är mer anpassad för bana är den vanliga M3, dock inga extrema förändringar.

Dock är servicen dyrare hos BMW än för vanliga M3 eftersom det är en sån udda bil. Tror att du kommer billigare undan hos en icke märkesverkstad (dock en kompeten sådan).

/foo
fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Glömde nämna att GT är från '95. Och med det menar jag att den är en vidareutveckling av M3 3.0 och att M3 3.2 kom senare ;)
ma
3
maxemilian
BMW F11 520da -11
jag tackar vänligast,,, det lutar åt att köpa en GT istället,,, kan va kul med en lite mer udda bil...
Steffe
GT:n präglas och genomsyras av motorsport. Tex så kan man beställa mellansatser till vingen, för att få olika downforce. Även en brytläpp till dito.

Visst fattas det en del för att göra den helt "banvänlig". Tex bättre bromsar, bättre väghållning mm skulle inte skada då dessa är i underkant.

Såg min gamla GT på annons i 4SALE. Den med schnitzerfälgar. Såvida inget har hänt så är den väldigt fin. Tror den kostade 198´

Lycka till!
Länk

Dock på Norska..

/B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.