AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.790

Regnsensor och säkring?

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Finns det någon speciell säkring till regnsensorn?

Jag har märkt att intervallen på torkarna har blivit konstant. Med andra ord, står jag still så rör dom sig med intervall, kör jag så är det samma intervall och börjar det regna mer så är det fortfarande samma intervall. Det blir ingen förändring som det har varit förut...
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har haft samma problem på en E39:a samt en E38:a och i det fallet hjälpte det med att göra en reset av funktionen.
I mitt fall var det BMW som utförde det.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Tack för svaret,
Som jag förstår så måste själva datorn resetas? Det skulle inte hjälpa att koppla bort batteriet en timme?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Du kan testa med batteritricket. Det funkade för vissa situationer på min E38:a dock inte för regnsensorn som behövde resetas mjukvarumässigt.
Al
1
Alen70
528iA touring -99
Hej! Jag undrar om firma med utrustning för att kolla felkoder och nollställa dom kan utföra detta? Dom gör detta via bärbar PC. Eller kräver det BMW:s grymma utrustning? Någon som vet?

/Alen
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Batteritricket kan kanske fungera, men som du har råkat ut för så krävs troligtvis någon form av återställning av mjukvaran.
Men om man kör med batteritricket så har jag läst i en annan tråd att man på det sättet kan resetta även spjällen, mm. Så det är en jäkla procedur att få till allt....
Kanske BMW får ta en titt på bilen framöver. Det är inget otroligt störande, men skall funktionen finns så skall den......
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
sail:

fick du till regnsensorn???? min e lika dan exakt!!! mycket intresserad av att veta vad du/dom gjorde för att åtgärda d.mvh 7an
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
FAKTOR: menade ju jag såklart sorry
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
7an,
nej, tyvärr så har jag inte kommit dit ännu. Det har varit lite annat småstrul med bilen som har fått prioriteras. Denna funktion skall självklart åtgärdas, men som sagt var så ligger det inte på prio. 1.
Men jag återkommer när jag vet vad som är fel.
sa
7
sammi
523iA sedan -98
Fick likadan problem i min e39 -98. Försökte battritricket, hjälpte inte! Lånade carsoft 6.1 men fick ingen respons från regnsensormodulen (kunde inte läsa felkoder).

Hur löste ni problemet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.