|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet om fälgar som suttit på en BMW 540 (näst senaste modellen) passar på min E31, alltså 850? Det är ju samma bultcirkel tror jag, men frågan är hur brett det blir? Micke | |
|
Länk mvh |
|
|
Bultcirkeln är 5/120 på båda om jag inte minns fel. Vilka mått är det på fälgarna och vilken ET? Mvh, Hellboy Länk |
|
|
ET 35 tror jag. Och brett som en lagårdsvägg! 9,5 + 10,5. Skulle se fränt ut om dom får plats, fast det verkar som om mitt navcentrum är för litet för fälgar som passa 540... Någon som kanske vet om det finns adapterringar? Micke |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har för mig att 850:n klarar fälgar med ET mellan 11-25 MVH Patrik |
|
Ja, det finns ringar att montera på navet. Jag har E39-fälgar på mina M3E30-nav med navringar. Finns på däckerkstäderna och kostar inte många kronor. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jo det passar rakt av. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Danne: Är det verkligen samma dimension på navhålet i fälgarna? I länken Dutta så påpassligt lagt in här ovan står det att BMW 850-fälgar har navhål 72,6 och BMW 540 har 74,1. Tyvärr kan jag inte mäta mina fälgar för jag har dom inne på renovering just nu. Jag hoppas du har rätt, är väldigt sugen på att byta! Micke |
|
|
Min farsa hade en 850 som jag bytte fälgar mellan min 540 E34 och hans. Det var inga som helst problem. Satte på mina 3.8 fälgar och snodde hans AC Schnitzer 9"/10,5" x 17 utan varesig navringar eller spacers. Det ska inte vara några problem. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Om det med "näst senaste modell avses E39" så är det olika navhål, det behövs ringar på E31 för att det ska funka. E34 däremot passar rakt av på E31 som Dandelue skriver. Med viss reservation för ET då, med tanke på däcksbredden. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Just det! E39 var det! Tack! Då har vi löst det frågetecknet, då återstår bara att kolla om ET 35 får plats på min E31, och om det finns ringar att trä på mina nav! Jag gillar det här forumet! |
|
|
ET35 runtom låter mycket. De kommer hamna ganska långt in i hjulhuset, speciellt framtill. Kan gå emot stötdämpare om du har otur. Går ju att lösa med spacers iof. Jag har ET13 fram och ET22 bak, med 8,5" resp. 10". Mvh, Hellboy Länk |
|
|
Jo, precis det får nog bli spacers. Det finns tydligen en kille som specialtillverkar sådana efter kundens mått berättade "min" däckhandlare. Så jag hoppåas att det går att lösa den vägen, bara inte hjulen sticker utanför skärmkanterna om man monterar spacers... Håhåjaja...skall man köpa begagnat får man ligga i! |
|
|
Sådärja...då är man snart ägare till ett knippe RH Phönikx AK fälgar i 19 tum. Har mätt och härjat, vet ej om dom passar, men spacers/adapters är ett måste. Är iallafall ruskigt exhalterad över detta. Om dom passar kommer min 850 få ett rejält lyft. Om inte har jag gjort en deal med säljaren om att få skicka tillbaka dom. Mycket tillmötesgående herre, hoppas bara ett det inte är tomma ord! Hursomhelst: Håll tummar, tår och andra utstickande extremiteter för min skull är ni bussiga, det kan jag behöva!!!! Sätter in bilder om det funkar. Om inte sätter jag in en bild på mina pinsamt röda kinder!!!! |
|
|
Baader...: Har själv haft Alpina 10" breda från en 850 sittandes på min f.d 540-E34. Då behövde jag spacers, åt andra hållet så borde de bredda utåt. Alltså så tror inte jag att du kommer behöva spacers(tror...). //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Rodge: Skönt att höra...hoppas på det bästa! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Nått att tänka på om man kränger på fälgar med fel ET och spacers osv, är att hjullagerna tar mer stryk i många fall! MVH Patrik |
|
bra tips, jag hoppas på så tunna spacers som möjligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.