|
|
|
|---|---|
|
Ja, fick en premiehöjning igen. Har en 328cia -99, import. är 28år, bor i sthlm. 10 år utan att krockat = full bonus. HAde förut 12000,- helförsäk. TENNANT. Sen höjde de til 15800,- Då ringde ja runt IGEN och länsförsäk. sa först 35000kr, sen sa ja till kvinna i andra sidan luren att jag har faktiskt full bonus , tog en stund sen va vi nere på 18500,-. Började bli sur nu som man alltid blir när man ringer runt till dessa. Ringde mitt gamla försäk. bolag Salus Ansvar och träffade på en gla prick i luren som jag snackade med och vi kom ner till 10800kr. De gäller att stå på sig så gott de går... Men attan va tid de tar! | |
|
Verkar som försäkringsbolagen numera börjat med lockpriser för att få in nya kunder. Sedan efter ett år kommer en rejäl premiehöjning. Försäkringsbolagen verkar hoppas på att kunderna inte orkar byta bolag varje år. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| wow, vilket spann - 10800 ->35000kr. Själv tycker jag nog försäkringen börjat skena så pass att kostnaden överstiger nyttan. Kör numera på trafik, 2400kr/år för en 540 -99. Visst var det surt när jag sen fick ett inbrott, men även med rep kostnaden av detta (ruta, airbag, lyktor, klimapanel, telefonluren) har jag i varje fall hittills sparat pengar i år, men då ersatte jag de stulna grejorna med beggat från tyskland. | |
Andreas00 |
Tjena!! Min 328 CiA 99 kostade 8000 per år hos if!! Bor i stockholm... |
|
Jag är numera 28 år och bor i stockholms innerstad. Tidigare när jag kollat premier så har det aldrig ändrats något när man fyllt år men nu har det fasen gjort det. Nu kan jag försäkra en 330iT för dryga 13' och en 318iT -02 för drygt 9'. Tittade för några månader sedan (då jag var 27) och då kunde jag inte försäkra en 330 under 19' i något bolag. När jag var 24 sa alla att när jag blir 25 sjunker premierna men det verkar som att 28 år har varit något av en magisk gräns för mig. //Stenback |
|
|
Jag är 26 och bor i centrala sthlm, aldrig krockat, sv såld, 1500mil/år, ingen under 25får bruka henne. 10400 på orgförsäkring, TH ville ha 9700... Acceptabelt /Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.