|
|
|
|---|---|
|
Fan säkringen för backljuset gick idag, och jag hittar inte den för att jag vet inte den tyska ordet. Är det nån som kan ge mig den tyska översättningen eller position nr i säkringsboxen?? Forza BMW | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Rückfahrleuchte. Hur har du kommit på att säkringen gått om du inte hittat den???? Det är inte säkert att det finns nån säkring utan du hamnar i ljusmodulen som resten av belysningen gör enligt kopplingssckemat på 528 som jag har i repboken Det finns inte heller nån backljussäkring listad i förteckningen i boken.Men det är ju inte säkert att elsystemet är lika på en 328 , men borde väl var det?? Det finns väl en backljuskontakt som kan strula också?? mera troligt i så fall. MVH Hasso |
| jag tror också på backljuskontakten | |
|
Det var mörkt igår kväll när jag gick igenom dem, och så fick jag felmeddelande på färddatorn där det typ stod "brakelight circuit faileure". Först trodde jag att det var bromssljusen men dom funkade det enda som inte funkade var ljuset när man la i backen. Forza BMW |
|
|
Det finns inte nåt som heter Rückfahrleuchte i min säkringlåda, heter det nåt annat eller är det backljuskontakten som strular. Om det är backljuskontakten är det någon som vet hur man fixar det?? Forza BMW |
|
| Jag tittade i min säkringsbox idag och där finns ruckfahrlicht med som säkring nr.26 men som innan sagts så är det med 95% säkerhet backljuskontakten på växellådan som är kaputt, det är bara att byta den(ca 65kr), den sitter på höger sida av växellådan, bara att lossa med en blocknyckel och byta(den ligger ovan oljenivån så det kommer inte att rinna ut olja). Det kanske är lika bra att köpa 2st på en gång pga den dåliga kvaliteten på dessa kontakter, min pajade före 6000mil. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Säkring 26 på 528-96 är Scheibenwischer dvs vindrutetorkare så då är 328-528-96 helt olika. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.