|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Potenza RE050 är absolut nyast av ovanstående. De har bara något år på nacken. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ytterligare ett test till folket: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
tack för infon om det här, RE050 på väg hem till mig nu! Mpower |
|
|
RE050 och RE050 A är två olika däck. Det ena är symetriskt och mera komfortinriktat, det andra är asymmetriskt och mera sportinriktat. Det är inte lätt det här då alla kommer fram till olika saker i testerna. Nu får man inte heller glömma bort att detta är ett amerikanskt test som det länkas till. Folk i olika kulturer har väsentligt olika uppfattningar om vad som är bra och dåligt. Det vet alla som har bott i något annat land. Däcktester är i grund och botten subjektiva bedömningar för allt går inte att mäta upp. Och det som har mäts upp måste sammanställas under en viss måttstock. Sen känner väl ”alla” till skandalen med riggade däck med mera. Man blir lite crazy på detta minst sagt... ;) Aliquando et insanire iucundum est. |
|
|
Powermac: vilka är sport betonade? Hoppas dem med ett fett A efter är det.....JAg missade ett A nämligen! Mpower |
|
|
Hej, Jag har lite mer "liberala" mått, 195/65-15 på en 320, E46 och vill ha det det tystaste däcket på marknaden...Inget unikt... Michelin SP2 rekomenderas ofta, ett däck jag inte hittar på Michelins Hemsida. Michelin Pilot Primacy verkar vara deras "komfort" däck nu(?). En säljare påstod att Good Year Excellence var det enda rätta (förståss och låtsades inte känna till Michelins däck...). Några kommentarer? Livslängd är också intresant förstås - men sekundärt komfort. |
|
|
Hej hopp, Har kanske inte så stor erfarenhet men detta är vad jag kan säga efter några år: Pirelli p7 (7000,6000) Ok första sommaren, tog slut helt andra sommaren. Dunlop Sport, Ok i två år sedan slut. Michelin PP, se ovan. GY E F1: Det bästa däck jag har använt. oslagbart (av de jag använt) i komfort, tysthet och väggrepp och INTE minst LIVSLÄNGD, det blir tredje sommaren nu med en uppsättning och det är banne mig mer än 6 mm kvar på alla däcken. Detta efter ca 5000 mil!!! *BAWORAK* |
|
|
Jag chansar på Goodyear EXCELLENCE 195/65 R15 91V 737.20 SEK 4 2948.80 SEK (dackonline) bra pris tycker jag. Michelin Pilot Primacy kostar dryga hundringen mer per däck. Kanske skulle man ta 2 av vardera, i vetenskapligt syfte:) |
|
STi |
Dax att lyfta tråden lite, såhär inför sommarn, Vilka däck är det som gäller nuförtiden? Är PS2 fortfarande ett bra däck? |
|
PS3 kommer snart ut på marknaden. Conti Sport Contact 5 är också på G (4 lär vara ett otursnummer i vissa länder). mvh/ Anders |
|
| AKN, vet du när PS3 kommer ut? 2 veckor eller 2 månader? Idé att vänta... | |
|
Kanske när det blir säsong..? Länk Svensk pressrelease: Länk (inga datum). |
|
|
Jag fick mina PS3 i fredags. 225/40 ZR18 91Y. Nu väntar jag bara på våren så jag kan få prova dem... |
|
| 225/40 ZR18 92Y, var det nog. Har inte dem framför mig nu.. | |
| Simon76, beställde från? | |
|
Det är nog inte långt borta innan PS3 dyker upp hos de flesta handlare. Finns ex. här: Länk tydligen få tillgängliga dimensioner än så länge. mvh/ Anders |
|
| samuel2: Jag har en kompis som har en mindre mek/däck firma. Han säljer Michelin och Yokohama. Jag fick beställa dem en vecka innan. Har inte ens fått fakturan än, men de skulle kosta knappt 2000/styck. Vet inte om det var billigt, men det hoppas och tror jag.. | |
STi |
Hurdana är Continental SportContact 3? någon som provat |
|
villka ska jag välja av dom här .Det är rea på dom 205/55-16 PIRELLI P-6000 HR. 205/55-16 TRIANGLE DIAMONDBACK TR928 WR. 205/55-16 MICHELIN ENERGY SAVER VR. |
|
|
eller dom här. Goodyear Eagle NCT5 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.