|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
Länk <-- länk till dom däcken // M.v.h. Daniel |
|
| Jag Rekomenderar Uniroyal Rainsport1 ligger i prisklass som Hankook eller så Dunlop SP Sport 9000 mycket bra däck... :) | |
|
Har det kommit ut något nytt däckstest för säsongen ännu? I så fall i vilken publikation; nummer? |
|
|
Kommer i nästa bilsport som kommer snart om man premunerar ;P -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| När är snart? Jag behöver detta test igår typ. ;) Är mest nyfiken på nya däck som inte tidigare har testats. Conti SportContact 3, Kumho KU31, Hankook Ventus S1 evo... | |
|
23e mars =) -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
i butik alltså kanske 20e lr före som premunant -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Nu har jag beställt 2st. 245/40/17" Michelin Pilot Sport 2. Eventuellt får jag beställa nya framdäck... Får se hur bilen beter sig med PS2'orna. Tydligen är de bra mycket stabilare än de original continental som sitter på nu. Misstänker att de kan bli rätt mycket understyrning i sommar annars. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
I fredags fick man Bilsport =) Nya nummret med fälg och däckspecial! -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| Bholmberg: Kul för dig. ;) Lite mer än så får du skriva. Vilket däck är testvinnare? mm mm... Jag skall köpa mig ett nummer men eftersom jag har lite bråttom så hade det underlättat om du skriver lite mer. | |
|
Jasså? Då får man åka iväg o köpa nya numret ikväll då =) // M.v.h. Daniel |
|
| Finns inte ute i butiken ännu vad jag förstår... | |
|
Har inte hunnit läsa allt ännu, och det däck som förmodligen kommer utses som årets bästa redovisas inte förrän nästa nummer, Fälg & däck-specialen fortsätter även i det nret. Måste fråga dig Powermac, är du ute efter ett riktigt prestandadäck eller ett normaldäck med goda kvalitéer? -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| Bholmberg: Jag vill ha ett prestandadäck med god hålbarhet, låg ljudvolym, samt "rimligt" pris. Lutar åt antigen Dunlop SportMaxx, Bridgestone Potenza, eller lågpris varianten Kumho KU 31. Det gäller 17 tum till en E39 m-sport... | |
|
Har någon hunnit tugga igenom det där testet ännu? Hostes alienigeni me abduxerunt. |
|
|
Jag har läst igenom Fälg & Däckspecialen nu men det är inte direkt tester av däck och fälg, snarare en presentation av vårens nyheter. Mest fälgar men mycket reklam över olika däcksfabrikanter. Men väl värt att kolla igenom. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Powermac, jag tycker Potenza är värt att satsa på, jag åker på sådana däck och är väldigt nöjd. Grymmt bra grepp, hållbarhet och inte kan jag klaga på ljudvolymen. Potenza SO3 fram och SO2 bak, 235/40 R18. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Powermac, jag tycker Potenza är värt att satsa på, jag åker på sådana däck och är väldigt nöjd. Grymmt bra grepp, hållbarhet och inte kan jag klaga på ljudvolymen. Potenza SO3 fram och SO2 bak, 235/40 R18. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Vilka Bridgestone är att rekomendera Potenza RE050 A eller Expedia S01? Några andra Som Bholmberg kör på S03 tex vilka är "nyast"? Jag har siktat in mig på RE050 A och hittar inte S03 på dackonline. Mpower |
|
|
betan: på www.bridgestone.se kan du läsa lite mera specefikt om däcken. Potenza SO3 Pole position heter det däck jag har, när du frågar vilket som är "nyast" menar du av Potenza då lr SO2 SO3? SO3 är nyast och SO2 tror jag inte tillverkas längre. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.