AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.720

Köp av BMW 3-serien

Tja,

Är helt ny här och söker min första bil. Har kollat på s40, A3 och BMWs 3-serie. Har kollat lite på blocket och hittade följande bil:

Länk

Vad tror ni om den? Är prisbilden vettig?
Det är en importerad bil, så man är alltid lite orolig att mätarinställningen inte stämmer. Står att det är fullstämplad servicebok så är kanske ingen risk trots allt?
Vet att det bara är 150hk, men är inte ute efter att köra racing. Mest ha en snygg och funktionell bil.

Eller bör man satsa på en nyare 320?
Nu kommer jag få halva forumet på mig men...

Jag tycker du ska satsa på en svensksåld bil om du inte är så hemma på BMW (eller har erfarenheter av importerat). Du bör nämligen kolla upp bilen med tidigare ägare och eller BMWverkstäder. Fullstämplad servicebok säger ingenting, inte heller "papper på milen från BMW". Anledningen till att jag rek svensksålt är att det är lättare att kolla upp bilen då.

När importerades den? Tycker 12000 mil känns lite lite för en importerad 99a...
Importerad till Sverige 2002-02.
ja vill bara påpeka en sak.. vad menar han med m-optik?? m-optik är ju bla ny front ,sidokjolar oc bak och det har inte denna...
Ingen M-optik, ingen multifunktions ratt, och inga sportstolar eller skinn. Rätt svårsåld skulle jag tro. Satsa på sportstolar och multifunktionsratt samt gärna skinn. M-optik är också att föredra men det trycker upp priset. Kolla upp mätarställning, service och krock ytterst NOGA. Och gör nu INTE som dom flesta köpa först och kolla sen. Mera info här. Länk
Ps: Det finns även en hel del fuskade svensksålda bilar, och absolut inte enbart BMW. Lika mycket Volvo mfl...
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Det jag reagerar på är:
1. Inget skattemärke på regskyltarna, beställer man nya (för det är ju nya fonten på texten) så beställer man väl skattemärke i samma veva?

2. Annonsen är insänd av "BMW".

3. Annonsen är väldigt informativ om det mesta men det nämns inget om import.

Detta i kombination med det som skrivits ovan är sånt som får mig att dra öronen åt mig.

//Stenback
Mobilnummret går till ett företag, kan det vara en företags bil?
Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Avsaknad av Multiratt drar ner priset. Går och eftermontera men det kostar ju några tusen för inköp av ratt plus montering. Runt 5 tusen kanske. Inga stolsvärmare..det vill man väll ha i detta land? eller kanske man kan leva utan när det inte var skinn. Såg fin ut på bilderna iaf. Men se dig om lite på andra alternativ. För runt 100 tusen får man mycket E46.
to
20
toddy
330iM -01
jag skulle hoppa glädjeskutt om min 320 drog 0.68 l/mil, 0.9-1.0l/mil ligger nog närmre sanningen faktiskt. Skinn eller tygklädsel får man själv känna vad man trivs bäst med, men avsaknad av multiratt, stolsvärme och cd-spelare går fetbort. sitter kassetspelare i den bilen och ska man byta till cd-spelare kan man inte sätta in vad som helst
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hmm, åtta ägare sedan privatimporten 2002...

Varför är växelspaksknoppen bytt? Slitage som indikerar betydligt mer än 12000 mil?

Ingen skinnratt (!), ingen multiratt, ingen CD-spelare, ingen stolsvärme, inga vita blinkers bak trots vita fram och på sidan, nya skyltar utan skattemärke, relativt nya "piratfälgar" av "fel" typsnitt för modellen (det är INTE BMW-fälgar!)...Så vitt jag kunde se var det inte heller Black alu-cube-lister som påstods i texten, utan de vanliga svartlackade standardlisterna för sexorna!

Nej, personligen är det alltför många varningssignaler som ringer i mitt huvud i alla fall!

0,68l/milen kommer man ner i om man kör enbart landsvägskörning - blandad körning med lite stadstrafik och "normalgasning" gör att man ligger strax under litern per mil.

Vari ligger M-optiken? I piratfälgarna som är en kopia av M5:ans fälgar?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jag kan hålla med Johan B om denna bil.... Backa ur affären eller ring inte ens....
Väldigt många signaler som säger att något verkar fel.....

Livet är underbart när underlivet är bart
okey. Jag hoppade över affären och har inte heller ring. Tack för era vettiga upplysningar. Har ni tips på vettiga annonser på blocket får ni gärna säga till. Söker 3-serien och en inte alltför gammal, tänkt lägga 100-150k.

Annars vad tror ni om en Mazda 6 2.3 Sport? =)
Vill du lägga upp ca:150k då kommer du att hitta jättefina E46or. Nu vet jag inte vart du bor men här kommer iallafall några exempel inom 100k-150k.

Coupé: Länk

Livet är underbart när underlivet är bart
Jag köpte en BMW 320 i med Mpaket 00a silver
16000mil.
två ägare
väldokumenterad
shadowline
17" nya mfälgar med däck
grymt fin i lack endast en liten repa på sparklåda
multiratt
sportstolar
business cd
kolfiber lister
motorvärmare
stolvärme
elhissar
nytt batteri.
inspektions service ll gjord för 800 mil sedan
svensksåld
koppling bytt då,

för 105 000kr

funderade på att importera eller köpa en redan importerad men det kändes säkrare att köpa en bil som verkade helt kanon och hade den utrustning jag ville ha.
Kom ihåg att det är värt o vänta några veckor tills man hittar en bil som känns rätt, det är ju ändå en hel del pengar det handlar om.

nu när man börjar lära sig sin bmw och vet vad man ska kolla efter så funderar jag på att byta och ev köpa en import.

lycka till
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hoppa över bilen i annonsen. För skum helt enkelt. "Bmw" som insändare har tidigare betytt MYCKET skumma bilar.
Gå vidare är allt jag vill säga.

Kära BMW fantaster!
Har hittat en ny annons som verkar intressant, vad tror ni om denna?

Länk

Svensksåld och mkt utrusning, minuset är att den redan gått drygt 12k mil.

Kommentarer?
Be
202
Benn
525iA M 2003
Hmmm.........det e ett hyfsta vettigt pris och bra med ltie utrustning!
MEn varför sätter man inte ut en bild på sin bil om man inte hr nåt att dölja??
Tycker det känns lite skumt.

BMW for the man inside you!
Be
202
Benn
525iA M 2003
Hmmm.........det e ett hyfsta vettigt pris och bra med ltie utrustning!
MEn varför sätter man inte ut en bild på sin bil om man inte hr nåt att dölja??
Tycker det känns lite skumt.

BMW for the man inside you!
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Det känns lite lumpet att inte ha bild på sin egen bil, men det kan betyda att han inte har någon digitalkamera/scanner också.

Det skadar aldrig att ringa och få reg och kolla upp ägarhistorik etc. på Länk så får man en grundidé om bilen. Är det ingen lång tur så skadar det heller aldrig att åka och kolla, ta inte med pengarna det första du gör, svårt att backa ur om dom ligger och bränner i fickan.
Hej igen.

Mailade och frågade och reg. nr är RZB 468!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.