|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar på att köpa en BMW till. Min 750e32-92 är lite snuvig (läcker olja utan att veta varifrån) så jag är lite sur på den. Vill dessutom ha en lite billigare pendlarbil. Kollade precis på Blocket och hittade dessa två skönheter: Länk Länk En 730e32-92 som är riktigt pimpig och en 525e34-91 som verkar schysst. Hur mycket skiljer sig ägandekostnaden på dessa bilarna? 730 dricker ju ca 10% mer bensin så det är ganska försumligt i mitt fall. Men reservdelar, meckarvänlighet, etc, är de i samma liga? Min 750 är ju en motherfucker att mecka med, vill ha nåt "enklare". Skulle kännas dumt att bli stående med två trasiga e32... Hoppas på hjälp och tack för en fantastisk sida! /Christoffer | |
|
Ser ut att vara värsta nyansskillnanden på 525'an, men kanske bara fotot som lurar en. Tror att m50 är mycket mekvänligare än m60 men bara vad jag tror. Sen är man över 24 så är nog ägandekostnaderna ganska lika på de 2 bilarna. |
|
|
Jag tror du får räkna med mer än 10% extra soppa till 730:an, m30 sexan där är en mycket äldre och törstigare konstruktion än m50 sexan i 525:an. Annars skulle jag gissa att kostnaderna är mycket lika, mekande också. Mycket prylar är ju samma eller liknande i e32 och e34. //Magnus |
|
|
Jag hade valt 730: in, ingen tvekan, under förutsättning att den tål en närmare granskning, är den så bra som annonsen antyder är den ett fynd. Jag upplevde min 735i M30 E32 som mycket lättmekad. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.