AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
372

Vad bör jag ev. ge för denna bil?

bl
17
black-mamba
318 IM -85 (E30)
Tjena!
En jag känner ska sälja sin BMW nu.
Och jag är lite små spekulant. Men jag tycker priset är åt ¤%!¤% för högt, tänkte höra här vad ett bra pris på hans bil skulle vara.
Det är en 323 -86. Har gått 23000mil kan vara lite mer, dåliga busningar bak, abs urkopplad, centrallåset funkar inte (Bytte lås till förardören pga någon som trodde det var sin bil och försökte öppna den med en skruvmejsel, men c-låset slutade funka då, troligen bara nån koppling som behövs)& låset till bakluckan är sönder. I övrigt sitter det framspoiler och en vinge (m-stuket), skinnklädsel, alu fälgar, vinterdäck på org. plåtfälgar, dimmljus, taklucka, sänkt. Han begär mellan 20-23000:- Vilket jag tar ett rekordhopp bakåt på. Någon som vet vad bilen ungefär är värd? Rost är en bristvara på bilen.
bl
17
black-mamba
318 IM -85 (E30)
Glömde skriva att bilen går som ett skollat ol... just det.. den går bra =)Motorn går klockrent och startar direkt.

BMW-Yoda
Allra maximalt 15000. I det skick som det låter, 10000 max. Du kan ju också låta han få marknadens hårda dom.

BMW-Yoda
Varför ska du köpa bil av en bekant för?? Tänk om det sedan blir strul med bilen, kanske nåt man tycker han borde kännt till men inte upplyst dej om. Då är ni nog inte så goda vänner sedan! =/

Statistiskt sett går 323:orna för 16.833,30 kr. Men då ska man tänka på att när det gäller begagnade bilar, specielt då äldre, är det väldigt svårt att säga något snitt pris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.