AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
12.200

E39 530d med startsvårigheter

Sida 2 av 2
no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
tack för era svar! får demontera turobon och rengöra den, har haft bilen inne på bmw och de har mätt upp spridarna och de hittade då inget fel. Men fan byta turbo på en sån här rackare kostar ju 11 000 -14000 kr. Men men

Bmw 530d touring-99
st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
Hej Nordicgym,hade liknande problem med min -03 530D,visade sig vara glappkontakt i ett kontaktsycke som ansluter till Injektorn, loss med kåpan å undersök , rör gärna i kablarna lite försiktigt då du har den spå tomgång !
no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
ok kan du beskriva lite bättre vart och vilken kontakt som var glapp, så jag vet vart jag ska känna och leta, är det nere vid pumpen någonstans jag ska vara eller uppe vid kamaxelgivaren eller vid comonrail röret? tack för alla svar och tips! Det uppskattas verkligen

Bmw 530d touring-99
Ub
262
Ubbe_530d
525d Touring -08
530d Touring -01
Har dom felsökt bilen på BMW med diagnosdator. Ska inte svära på det men jag har för mig att man kan se om VNT spjället kärvar i diagnosen.

Eftersom du pratar om att plocka bort turbon och rengöra så antar jag att du tänkt skruva själv.

Skickar du din turbo för renovering till t.ex Länk så får du tillbaka den efter en dryg vecka helronoverad för runt 5k så länge huset och rörliga delar inte är defekta.

Vill du istället har en utbytesturbo som bara är att lyfta i så vill dom ha runt 9k men där finnas dom som är lite billigare.
no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
har haft den inne på bmw 2 gånger och de har gått igenom alla styrdon, turbo, spridare, läckage och hittar ingenting. enda felet, höger motorkudde börjar ge med sig.tack för länken ska ta kontakt med dem och se vad de säger. De säger att man alltid ska se om kamaxelgivaren är trasig på deras datorer, men är det verkligen alltid så? funderar på om även den kan vara på sista versen? bilen drar ju runt 1.2 liter milen hur jag än kör! Lmm är ny så det kan inte vara den. och på bmw hittar de inget fel, så vad kan det vara då?

Bmw 530d touring-99
Sa
440
Saij
X3 -12
Hej!

En liten tanke bara

"Lmm är ny"........

Jag antar att det på din bil behövs ny programvara vid byte av lmm - vet du säkert att denna prg är installerad? Om inte installerad fungerar inte den nya lmm:en som avsett.

Mvh/Saij

no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
hej har den nyaste mjukvaran installerad, det är också kontrollerat hos bmw! den böts på bmw! har kostat på bilen ca 40 000 kr nu sen juli förra året, börjar ledsna på att bara behöva kosta på den mer. så snart säljs den billigt som fan.

Bmw 530d touring-99
Sa
440
Saij
X3 -12
Hej!

Ja då fanns "inget att hämta där" (tyvärr). Tråkigt att det inte går att hitta felet/felen och att inte ens BMW kan hjälpa dig.

Förbrukningen antar jag att du kollat mot körda mil/tankade lite - men vad visar bilen (datorn) som snittförbrukning?

Mvh/Saij
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.