|
|
|
|---|---|
|
Bytte s52motorn mot betydligt busigare s50motorn. Allt har funkat perfekt, men när jag varvar bilen så slår varvet av vid 7000rpm. Nollar man felkoder så går den att varva ett par ggr förbi 7000, sen stryps den. Felkoderna är 333 DME faulty eprom (förmodligen för att boxen är chippad) 42 Roadsensorsignal 12 oxygensensor Lambda är bytta, Min misstanke är att det är fel eller ingen hastighetssignal. När jag bytte till m5 3.6motor i min e28 hade jag liknande problem, men där gick det bara att varva förbi 7000 en gång sen var det stopp (dock vid 6500) Stämmer min teori att det är knas med hastighetssignal? Isåfall, hur kopplar man in denna? | |
|
Hur fick du till problemet på din E28 med M5 motor??Har samma problem jag på min M535 E28 som ja stoppat i en 3,6 M5 motor i!! |
|
|
Såg nu att jag skrivit s52 hehe M52 ska det såklart stå. Det problemet löste jag med ett chipp och bilen gick perfekt sedan. På m535an köpte jag också ett chipp från turbocenter, det funka perfekt! Men man kan även koppla in rätt kabel från diffen, minns dock inte hur de var nu.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.