AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.822

Rikta en fälg, kostnad?

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Ja, som titeln säger. Vet någon vad det kostar att rikta en fälg? Såg igår när jag polerade upp BBS fälgarna att det var inte alls rund på "insidan", måste ha gått riktigt fort över den trottoarkant eller vad nu som vart i vägen när denna "styling" gjordes på fälgen (fick med fälgarna när jag byte till mig bilen nydligen). Och vad kan det kosta att sätta upp fälgarna i svarven och snygga till yttersta kanten?
Fått tips om en i Stockholm (Sundbybergområdet) som ska vara duktig, kommer inte ihåg namnet. Eller är det någon som kan rekomendera någon närmare Västerås?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Och är det någon som vet om man kan köpa "plastmuttern" (är ca 80mm) löst som sitter på centrumkåpan? Den som ser ut som centrum-mutter, sitter på BBS-fälgarna
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Hit kan du ringa Länk

Mvh Danne
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Ingen som ligger lite närmare Västerås tro?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Efter att fått iväg fälgen, så ringer dem o säger att fälgen är för sne för att kunna rädda/laga. Så nu står jag med ett annat bekymmer. Fälgen är ingen orginalfälg, så kan inte köpa från/genom bmw heller.
Är det något som vet vart man skulle kunna få tag i den sådan fälg jag söker?
Ser ut som denna: Länk
(dem är ju trevligar eom dem är rena och polerade). Jag behöver alltså bara en, så är inte så sugen på att köpa en hel uppsättning.

Så är det någon som vet vart man kan hitta en sådan? Jag har viserligen bara vart in på en däckfirma här i Västerås och frågat efter denna fälg, men dem kunde iaf inte få tag i den.
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
skrotar

schnellfahrer
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
ex honda kolla på bilskrotarna runt din hembyggd rättså vanlig fälg.

schnellfahrer
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jag har sökte lite på skrotarna (laga.se), men hittade ingen. Men det är en bredare kant på denna än den vanliga, så det är väl inte så vanlig fälg.
Jag ska leta lite effektivare nästa vecka då tentaperioderna är över.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Hittade en sida där dom fixade till fälgar. Tror dom var runt sthlm trakterna och på deras sida stod det att inget är omöjligt vad det gäller fälgar så jag ska försöka hitta dom imorgon, sen länkar jag dom här.

MvH Bmw 4-ever
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Skule var trevligt om det var möjligt att laga den iaf. Men jag tror att hela navet har slagit sig, inte bara "cylindern", och ska man rikta även navet så tror jag det blir väldigt svårt att laga. Det är väl en överhängande risk att hållbarheten/segheten i metallen blir sämre, så då kanske den ger med sig ännu lättare vid nästa gupp/slag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.