|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet hur enkelt/svårt det är att eftermontera en färddator i en E32? Jag har en 730iA -92 V8 som av någon outgrundlig anledning inte berikades med varken färddator eller farthållare, men nästan allt annat från utrustningslistan när den beställdes. Jag har insett att det finns en del beg. inkl. spak att köpa, men finns det nån som installerat en? Finns kablar + givare osv förmonterat? Är det bara att slilta bort klockan och klämma in datorn eller (hmm.. verkar lite för lätt..) Tacksam för alla svar! | |
|
Använd sökfunktionen överst på sidan och sök på färddator så kommer du säkert få svar. Det har diskuterats flitigt på 5-serien. Lycka till. Mvh. Micke Olsson |
|
| Sat*n vad det har diskuterats där! Det var svar och följdsvar på det mesta jag kan komma på. Tack! Mvh Anders | |
|
Jepp. Mycket är det. Bara att sätta sig till rätta och börja läsa. Nu vet inte jag om förutsättningarna är samma som på min men jag hade inga problem med att byta från lilla till stora datorn i min bil. Mvh. Micke Olsson |
|
hellonasty |
micke: hur gjorde du? monterade du nya givare osv? |
|
Nix, bara ut med den lilla och in med den stora. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Här är en 67 sidor lång beskrivning på tyska för eftermontering av färddator på e34 (pdf): Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.