AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
561

Bromstrummor passar ej...

Hej,

Var på Biltema i torsdags och bunkrade inför helgens mekande, på dagordningen stod byte av bromsbackar och trummor bak på min 320.
Allt gick som smort ända tills det var dags att montera de nya bromstrummorna. För djupa!!! Men det skumma är att Biltema inte verkar ha några andra!? Så då blev man ju tvungen att montera dit de gamla trummorna. :-(
Någon som träffat på detta förut? Finns det olika storlekar på trummorna till e30?
Hittade på Micro 229x46,5 - vilket verkar mer rätt (men 475:-/s var inte gratis :-( )

Snurrigt det här...
/Gustav

Brum brum
E3
1.828
E36
USA bilar
Ännu ett exempel på varför jag inte handlar på Fel förlåt Biltema... Men jag vet att jag nu trampar många anhängare av det företaget på tårna.. men det bjuder jag på..
Faktum kvarstår.. bland det sista jag någonsin köpt på företaget var just en omgång bromsbackar.. (10+år sen) De passade inte heller det minsta... fick modifiera hela backarna innan det funkade.. Vad gör man annars en lördag kväll 2300?
Lägg ut mer pengar på riktiga grejor istället! Trummor finns ju på BMW (kanske inte så dyrt där heller?) Mekonomen? Wennström Racing? Andra bildelsnasare?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Mig vetligen finns bara en trumma till E30.

Jag har köpt flera ggr på biltema så nått skumt är det med dom du köpt

Om du går in på www.meca.se så får du upp måttskiss på trumorna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.