|
|
|
|---|---|
|
Nåt är det som skramlar lika mkt hela tiden, det skramlar lite mindre när motorn är varm. Men annars lika mkt. Börjar snart bli orolig. Bmw hell yeah! | |
|
Inte skyddet runt den som skramlar? |
|
|
Var precis å kollade det på en mack, det satt fast bra. Men det kunde vara nån spännrulle som lagret pajat i tydligen, vet du nåt om det? Bmw hell yeah! |
|
|
Finns ju både till Vattenpumpen o gen samt Ac om du har det. Kan det vara.. men borde man ju höra om det kommer från motorn eller från katten eller avgassystem i allmänhet. hördes inget skrammel när du kollade under den? |
|
|
En meckar lyssnade på det, han trodde det var nåt lager som gått. Motorn är det inte, för det har dom undersökt med ett speciellt stetoskop :P Bmw hell yeah! |
|
|
på min bil vad det så att efter en motortvätt så gick bilen inte på alla cylindra,n del bensin tändes aldrig utan följde med systemet och samlades i katalysatorn. när den blev varm antändes bensinen och brände sönder katten inifrån, isoleringen och de som finns där i. detta smälte ihop till en klump som låg och skramlade i katten. detta var dock ingen bmw. Daniel -AUTOKONSULT- |
|
|
så svårt att svara på skrammel kan ju låta olika. men spännrullar sitter det ju bara fram vid motorn som kan skrammlar vad jag kan komma på. låter inget från Lådan? urtrampninglager som låter kanske. själv vart med om d, Kan vara mycket. eller så har du väl kanske oturen att den är någon insats nånstans i avgassystemet som gett upp. |
|
|
mekanikern var nästan säker på att det var nån spännrulle...det låter framme vid fläkten å neråt om man säger så... Bmw hell yeah! |
|
|
Okej, men det kallar jag motorn. Men då är det med största sannorlikhet en spännrulle bara. |
|
|
Vad skulle du gissa att det går på att byta, med material å jobb? Bmw hell yeah! |
|
|
Beror precis på vilken rulle det är.. kan vara en utan hydralisk spännare en med. 200 upp till strax över 500 :- kanske. minns inte vad mitt gick på när jag bytte mitt. men den hydraliska är inte så billig tyvär. har du tur så är det inte den. |
|
|
glömde skriva att detta är mtrlkostnaden beroende på vad.. de andra kanske behövs bytas med. Men detta är enkelt att byta själv annars. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.