|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Börjar snart bli dags att ställa på 7:an. Så jag undrar vad ni betalar för premier för era 735:or. Min är en 89:a. Vad kostar en helförsäkring? Eller halv..? mvh | |
|
E32an är dyr, betydligt dyrare än E38 för mig.. lönar sig knappast att ha mer än trafik eftersom vagnarna knappast är vatten värda.. BMW CS #5139 |
|
| Finns så många faktorer som spelar in så ring runt själv till dom olika bolagen. | |
|
Hmm, jo jag vet. Tänkte man kunde få sig en liten preview först så att man inte blir blåst när man ringer runt o kollar... mvh |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kolla på www.pricerunner.se! MVH Patrik |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ursäkta! Länk ska de vara! MVH Patrik |
|
Ok, fast jag blev bara vidareförd till nåt som liknar insplanet väldigt mycket. Så jag lade ner. Hmm, nåväl får väl vänta tills nån kontaktar mig. Men vad ligger en trafikförsäkring på ungefärligt? mvh |
|
|
Så här hade jag på min 735a hos LF,ca 1600 halvf/halvår.Sen höjde dom ordentligt så då flyttade jag till TH tror jag betalade 3800 för en halvf per år. Men nu när 740in höll man på att dratta på ändan när tanten vill ha 20 papp jisses.Då kunde jag inte hålla mig o frågade hur mycke hon trodde bilen var värd,får till svar minst 300.Då sa jag åt henne att man kan inte betala premie som är lika som jag gav för bilen,tyst i luren:// Så nu är det trafik som gäller 900:- halvår, det blir 9100:- i kaffeburken per halvår. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Herregud, pratade med en på insplanet idag. 10000kr per halvår halvförsäkring var det lägsta han kunde hitta. Man undrar ju om bolagen har nån koll alls på vad dessa bilar är värda egentligen? Så nu måste jag försöka lösa detta på nåt annat sätt. Hur det nu ska gå till. Rent principiellt vägrar jag betala typ bilens värde i försäkring varje år. Det är bare å glöm! mvh |
|
| F-låt, 10000kr halvförsäkring/HELÅR skall det vara. | |
|
10.000 kr för halv låter rent av billigt om du bara är 26 år när de gäller E32.. BMW CS #5139 |
|
|
Trafik 1900:-/år på min mor =) För ett par år sen Höll på att tappa hakan när karlsloken på if sa 28´ för halv på mig, mer än va bilen kostade... /Thomas |
|
|
kanske skulle kolla upp vad denna kille ha för f-bolag som betalar 187/månad för sin 750.... Länk |
|
|
Jag betalar 4600kr i halvförsäkring/år varav 2766kr enbart är trafikförsäkringen. Max 1000mil. Mvh Janne. |
|
|
26år, eget garage, helt skadefri, körkort i 8,5år. Å bilens värde är ju max 20 000kr. Jag begriper inte varför man ska behöva betala så mycket i premie för. Eller jo, jag förstår att de är överrepresenterade i olyckor, stölder etc. Men ändå... Men men, jag ska försöka lösa det på något vis. Har lite tid på mig. mvh |
|
|
Jaha, återupplivar tråden. Jag verkar inte komma ner till mer än 9800kr/helår för halvförsäkring på den. Samma pris på två ställen. Nån som har tips på vad man kan göra? Eller berätta vad ni betalar för era sjuor? För 9800kr känns så meningslöst att betala... När den inte är värd mer än det dubbla max. Råd har jag, men det är ju som sagt rätt meningslöst att lägga pengar på det...Jag kraschar ju inte mer med 735:an än med 325:an som är hälften så dyr i försäkring.. mvh |
|
| Trafik hade jag på min, blev ca 2000 per år. | |
|
Stavros:höj din sjr på trafiken till max det borde göra någon tusing på priset! Sen får du köra med rätt inställning att " jag orsakar inga krockar inte" :-) hur ofta är du vållande till skada?Om det inte händer så ofta så är det ett bra alternativ. om du kollar upp det så skriv hur mycket det gjorde på priset. Mpower |
|
|
Har ringt och kollat nu till några bolag. Blev väldigt nöjd med länsförsäkringar som gav mig 2800kr/helår i trafik. Men de skulle ha över 12000 i helförsäkring och 8800 i halv. Trygg&Hasse skulle 4800kr för trafik, 8300 för halv och uppemot 10 000kr för helförsäk. Salus Ansvar skulle ha 7-8000 för trafik. Samt 9700 för hel eller om det var halv... hmm. Jag har inte bönat och bett om några priser ännu. Det är en vecka kvar till 1april. Vet dock inte om böner hjälper vad gäller försäkringspremier... :) Det är dagens jaktresultat. mvh Detta är i alla fall resultat |
|
|
Då har jag fått bra premie av LF. 39 år småstad 7500 kr helår helförs.. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
7500 helförs. låter väldigt bra på en E32 tycker jag. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.