AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.013

Malande ljud,BMW 525i

Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
HEJ,har ett lite irriterande ljud på min 525a,ljudet uppkommer inte när bilen är kall,däremot när den börjar bli varm för att sedan inte avta ens när den är helt varm,ljudet påminner om typ fläktremsgnäll.alltså ett malande ljud,har provat med att ta bort både fläktrem och servorem och startat,dock utan resultat,killen jag köpte bilen av sa att kamrem och spännrulle va bytt av honom själv,alltså inget kvitto på det,varvar man upp bilen bara lite över tomgångsvarv så hörs inte ljudet,hur som helst är ljudet väldigt irriterande när motorn i övrigt går som en klocka,hoppas någon har något tips,tack på förhand.

BMW 525i-89
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
kolla spännrullen till kamremmen ändå, kolla också hur hårt kamremmen är spänd! om den är för hård blir där ett liknande ljud! om man har problem med ljud som man inte kan lokalisera så kan man prova med en lång skruvmejsel eller nåt liknande och sätta på olika platser och lägga örat till,funkar kanon.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kolla så att elfläkten i fram inte gnäller när den går igång. Det kan låta så. Är det bara när du kör? Annars kan du ju ha bilen på tomgång och gå ut till motorn och höra med en skruvmejsel vart det kommer ifrån som dd säger.

DANNE
Min bil:
Länk
Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
dd,det konstiga är att när jag köpte bilen så fanns inte det ljudet alls,då va ändå kamremmen nybytt,köpte den i våras,tänkte mest på om kamremmen skulle va för spänd,ljudet borde då ha uppkommit direkt efter kamremsbytet mysko,ska försöka forska och lyssna som du skrev,tack för svaret.

BMW 525i-89
Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
Dandelue,ljudet hörs bara på tomgång,elfläkten tog jag bort och startade utan,samma ljud ändå,hm får forska vidare,tack för svaret.

BMW 525i-89
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.