|
|
|
|---|---|
|
Har trot att min pärla är en 323 som man bytt motor i. Det verkar dock inte lika övertygande längre. Fördelarlocket är detsamma som en 2.3. Kan man lyckas ändra till 2.5 men behålla toppen och fördelardosan? | |
|
Ja, det är fullt möjligt att det kan sitta en 2.5 liters underdel med 2.3:ans tändsystem o topplock, dock måste förbränningsrummet i toppen förändras om 2.5 blocket är avsett för katalysator då kolvarna har en annan utformning, fanns en version fram till -87 som inte hade kat o därmed andra kolvar som mer liknar 323. Att montera fördelare direkt på blocket går o genomföra på en 2.5:a också. Men går motorn dåligt? klänns den trött?.....annars är det väl mest av psykologisk hänseende 2.3 el. 2.5, såvida man inte är ute efter varje liten hästkraft..... En lätt trimmad 2.3 får man ur lika mycket eller mer effekt, än ur en standard 2.5......... ///Magnus |
|
|
*ler* Tack för ditt svar. Bilen har gått väldigt dåligt. Vi har bytt slangar som tjyvat luft, bytt luftfiler, tändstift, fördelarlock och senast idag har vi fräschat upp en "Förlängning" av en bensinslang och alla dessa små saker ger hela tiden lite bättre resultat. Tomgången har puttrat tidigare, men det jag hört nu så är det borta. Finns det någonting annat jag kan se under huven som kan avslöja om det är en 2.5 botten? |
|
| Pysen: Har du kollat hur tändningen står? Står tändningen bara några grader fel så blir den trött som bara den! | |
|
Hade ju ett nästan olösligt problem på min 320, inget hjälpte finns en tråd på den här också. Iaf var det tändningen som stod fel och du har troligtvis LE-jetronic som det är på min, kolla att remskivan som du kollar tändningen med är rätt när första kolven når övredödpunktsläget, sen testa ställ tändningen. Jag fick iaf en helt ny bil kolla tråden vet jag kanske får något tips Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.