AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
370

Pris på 635csi?

An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Vad är lämpligt att betala för en sen 635:a. Dvs 88-89 med garanterad mätarställning på under 10000mil. Helt rostfri och ordentlig mängd med utrustning, Dvs en 635:a i mint condition?
Svåra att sätta pris på, då fina originalare börjar bli lite svåra att hitta men 80-95´ beroende på utrustning, skick och originalitet. En originalare, svensksåld, med dokumentation och få ägare omkring den högre nivån. Om lite pyssel föreligger kan det snabbt dra iväg varför detta bör avspeglas i priset.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Precis som SL säger så börjar det bli dåligt med fina bilar, riktigt dåligt. Säljer i dagarna min 635:a (jag grämer mig så mycket j-vulskt att jag knappt klarar av att sälja den....) för 60000:-. Den är i fint skick, in och utvändigt, perfekt mekaniskt och med en kanonfin stereo.

Den har ingen servicebok, import 98:a och har gått 18000 mil. Jag tycker egentligen priset är för lågt, men det beror nog mycket på att jag är så fäst vid bilen.

Om din bil är i mint condition, utan tafliga stereoinstallationer, smådålig inredningg, etc. etc. så tycker jag att den är värd närmare 100000:-, men, du kommer nog få vänta på att rätt köpare hör av sig. Det är inte så många som uppskattar en fin och ärlig bil, det tycker jag mig ha märkt när jag har haft min ute på annons. Det man frågar efter är priset, vilket jag tycker är helt fel på en sådan här bil, där skick och tidigare omvårdnad är så oerhört viktigt....

<- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ahh... jag ser nu att du nog är på G att köpa en bil, ok, då får du väl vända på steken så att et passar dig. Lycka till vettja!! ;)

<- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.