|
|
|
|---|---|
| halt plötsligt började automatlådan o slira och man måste gasa 2000 varv o då går den trögt framåt.va bara in på posten o när jag startade den så fick jag det här bekymret. ingen säkring som gått iaf inne under handsfacket och jag har kollat kontakten på växellådan men om jag backar funkar lådan men sen när jag lägger i d så kommer ett felmeddelande (getriebenoteprogram) snälla nån som har nåt förslag mvh micke.s | |
| När lådan gett upp så brukar enbart backläge funka | |
| oljan e kanske helt slut.... har bilen gått långt? och har du bytt olja i vxl-lådan.. | |
|
hej! det är lämpligt att läsa av felkoderna, eftersom lådan nödlägar. Att det känns som om lådan slirar beror på att den i nödläge endast går på 3:an eller 4:an och backen. Känns som sirap ungefär... Pröva att endast slå på tändningen och sen lägga i driven, varnar den då så VET du att det är ett elektriskt fel, om inte kan det vara antingen elektriskt, hydrauliskt eller mekaniskt... lycka till / fredde |
|
| mm tack ska prova det fredde...du verkar kunnig måste jag säga för att om lådan bara lägger av så där är risken liten att det beror på att det är lite olja eftersom den gick kanon alldeles innan och sen funkade den inte nånting efter det...tack iaf (: | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.