|
|
|
|---|---|
|
Kan man få toppackningen att hålla på en m20 2,5 med turbo utan att "o-ringa" blocket, På gamla volvo gick det med dubbla pack- ningar, men det låter inte riktigt säkert DYRT NÖJE = ROLIGT NÖJE | |
|
Kör med en kopparpackning. Glöm inte att glödga packningen innan.. bengan BMW,vad annars? |
|
|
En annan billighetsvariant som jag provat på en SAAB 99 var dubbla toppackninger med en 1 mm stålplåt mellan dom . Plåten hade jag gjort så att den såg exakt ut som en toppackning. På det sättet räknade jag med att dom två toppackningarna skulle få bra stöd och därmed hålla. Jag laddade upp till 1,6 bar utan problem! Fast speciellt långa stunder åt gången höll jag ju förstås inte gasen i botten eftersom det "bara" tog 13 sek till 150. Detta var i slutet av 70-talet och då var det inte många som hängde med i acceleration! Toppfarten blev ju inte så hög för jag fick ventilsläpp vid 6900 rpm med orginalfjädrarna. Då gick det gissningsvis 200-210 km/tim. Men dit gick det undan! Per L |
|
|
Var köper man lämpligast dessa kopparpackningar? Hur mycket skall man värma och med vad? DYRT NÖJE = ROLIGT NÖJE |
|
|
Anledningen till att man pular och kastar imellan massa skit är inte för att det ska hålla,utan för att sänka kompförhållandet.Iof så spikar det inte lika lätt med lägre komp,så det håller bättre pga det,men i övrigt så är det helt onödigt med dubbla packningar osv.Om det inte spikar så behöver du inte o-ringa i första taget. Länk |
|
|
Hur gör man då om man har en m20 2,5 och vill ladda 1,5 bar eller nåt i den stilen ? Jag har justerbar tändning o insprut. Är det bara att ladda ? Ic o tändstift hänger nog med. |
|
|
Då får du backa av på förtändningen mot höjt tryck.En fegis backar ca 2 grader/hekto tryck utgående från orginalkurvan,men med juste soppa och lite sänkt komp kan man vara mkt modigare.Jag körde M20 med 29 graders förtändning vid 2 bars laddtryck. Länk |
|
|
Var köper jag en kopparpackning till 325? DYRT NÖJE = ROLIGT NÖJE |
|
|
Det kan jag fixa för 2000.Kanske lite dyrt,men jag vet ingen som gör billigare iaf. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.