|
|
|
|---|---|
|
Hej, min 525iA 12 ventiler topp har dött... och det verkar svårt, näst intill omöljiget att hitta en sån. Bilen är en 525 från '89 med 12 ventiler. Tips.... ber ursäkt om min stavning och grammatik, är bara en dum engelskman!! Cheers, Mike mike at racing-green.com | |
| Vad är trasigt i din topp? | |
|
HAsr du ringt runt på olika biskrotar .. eller du kan ju kolla på bildelsbasen.se Bimmer |
|
|
Toppen var spruken, en firma försökte att svetsa den, men den är porös, spricka blev en hål, som bli bara sämre och sämre, nu läcker den som bara den, går inte att svetsarepa alltså. Har testat, bildelsbasen, laga, och googlade och blockade som f**n. Funderar över att ser om det går att hitta ett par stycken i england eller tyskland... Är det nån som har....?? Kanske löner sig att köpa en krockade bil....! |
|
| Se om du kan köpa en m50 motor istället? 24v. Det finns mycket sånna ute på marknaden och priserna är humana. Ibland är det billigare att byta motor helt och hållet än att reparera den befintliga. | |
|
här har du en på bildelsbasen med garanti Länk "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
| bye a complete car instead, its much cheaper, and you can earn some money to when you sell the rest of the car!!! If your lucky you can find a 525 with some faults for, lets say 3-5000 thousand Karl Gustav!! Sorry if thers some misspellings, but I must work on my english to get a good grade in school!!! | |
| dd:Träna gärna då någon annan stanns! | |
|
dd... my thread, so I get to decide if it's ok to write in english.. eller hur? Hewi.. lighten up dude. Topparna med garanti är från VEGE och är fabriksnya, 10 000 riksdaler innan frakt tillkommer... nej tack. Bra förslag att byta till m50 24v motor, ska funderar över det... eller skaffa en 12v topp i england.... återkommer med avslutning på historia sen! Peace! Mike |
|
| där trampade man visst på en öm tå!!! ursäkta att jag försökte hjälpa till. | |
|
dd... I don't mind you (or anyone else) practising thier english on me..... so feel free to write in english. Peace. |
|
|
Måste ju vara enklare att hitta en motor på skroten eller?? istället för att söka efter en topp Nåja lycka till hoppas det löser sig .. att stoppa i en 24 v är inte gjort hur som helst heller då skall du ha en komplett motor med boxar och annat sen passar nog inte lådan ja det är en hel del att göra .. sen vet jag inte hur SBP ställer sig till ett sådant byte om det godkänns skall kanske inte utala mig det kan ju gå bra också Bimmer |
|
|
Har du kollat på Länk ? 448 £ för en utbytestopp, komplett med kam och vippor. Freude am fahren |
|
| Tycker bara att man på ett svenskt forum skall skriva på svenska om man kan så blir det lättare för alla , speciellt när det handlar om teknik som få hanterar på engelska.Tur att du inte pluggar franska åtminstonde ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.