|
|
|
|---|---|
|
hej som rubriken säger, har nu under vintern haft ett litet taskigt batteri som laddade ur under en veckas 25 gradig kyla, det tråkiga var att dead lock låset var "på" och då jag bytte batteri och skulle öppna så fastnade just bakdörren i det läget, lite jobbigt eftersom det inte går att få upp, nån som har ett bra tips att komma med? tack för hjälpen / Ola | |
| Har inget konkret tipa att komma med, men jag har för mig att jag har läst ngt om synkronisering av centrallås här, har sökt efter det? | |
| nej det har jag inte, får väl ta och kolla upp det, typiskt att något sånt här händer då man ska sälja bilen.. jaja tack för tipset :p | |
| Kom på att det nog var här jag läst om det: Länk | |
|
Hej på er! Jag har liknande problem på min fast bakvänt, Dörrar var låsta i deadlock-läge (525i E34 -91) pga glömt lyse o dött batteri, men lyckades få upp passagerardörr fram med huvudnyckel enligt länk i tidigare kommentar ovan. Men nu så vägrar denna passagerar dörr att låsa sig.. Vad göra? Pillat med nyckel i passagerardörrslås o vridit o synkat allt vad det gått tycker ja. Utan resultat. Den larmar o det funkar att låsa resten av bilen från passagerar dörren samt med fjärren (fällknivs modellen med 2 knappar) Finns tips o trix hos någon mer belevrad Bmw-ägare? Mvh Krille |
|
|
..Kan tillägga att passagerardörren är "Deadlockad" fast öppen, dvs man kan inte låsa den manuellt via trycka ner knoppen heller. Olåsbar dörr helt enkelt.. //Krille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.