|
|
|
|---|---|
|
Någon (läs scheckheft) som kan ge mig lite tips på vad som skiljer i utrustningsväg som standard mellan en E38 735i och en E38 740iL av samma årsmodell, givetvis även tacksam för tips om saker som väldigt ofta finns på respektive modell men som inte ingick så att säga. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk | |
Scheckheft |
Hej Vilka årsmodeller är du intresserad av? Facelift vs prefacelift? Langmodellen hade alltid nivåreglering och större tank som standard. Elsäten blev standard på Lang efter faceliften men inte hos 735. En mer detaljerad lista kan jag maila dig ikväll om du är intresserad. Ofta förekommade hos 740 Lang är sidogardiner, el baksäten el uppvärmde baksäten och "Fondorientierte Ausstattung", dvs sminkspeglar, extra bord, tfn bak. Listan kan i princip göras oändlig, bara plånboken satte gränser ;) Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft: vårt levande E38 lexikon du förnekar dig inte! Jag är mest intresserad av preface men en lista hade smakat fågel. Tack för dina snabba och kompetenta svar det uppskattas av fler än mig! Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
Scheckheft |
Hej Johan: en lista kommer ikväll. Ska försöka hinna med det mellan periodpauserna i hockeyn ;) Mvh Scheckheft |
|
Tack för listan scheckheft!, du hamnade i spamfiltret av någon anledning,underbart med detta forum och alla vettiga svar man får (som oftast iallafall) Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
Scheckheft |
Hej Johan: ingen orsak, tog inte så lång tid. Värre är att skicka över E38:ans hela tillbehörslista ;) Mvh Scheckheft |
mape |
Scheckheft, Är oxå intresserad av vad som ingick i standardutrustningen för en 735-1997. Tillverkad September 1996. Är på G och ska köpa en sån till helgen. Alltid kul med data! Tack på förhand |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Min E38 saknar eljusterbara säten bak samt eluppvärmning. Det har jag i 750n och uppskattas rätt mycket där. Måste man byta soffan bak för att få den eljusterbar? Telefon bak har den, vad man nu ska med det till - hade ju hellre sett elsäten liksom... |
|
Enligt Schwacke.de har en 735i-9/96 för den Tyska marknaden följande standardutrustning; Serie Airbag für Fahrer und Beifahrer mit Sitzbelegungserkennung für Beifahrer Serie Airbag: Seitenairbag für Fahrer- und Beifahrer Serie Anti-Blockier-System (ABS) Serie Automatische Stabilitäts-Control+Traktion (ASC+T) Serie Außentemperaturanzeige Serie Außenspiegel elektrisch von innen einstellbar und beheizbar Serie Bremsleuchte, dritte Serie Check-Control Serie Drehzahlmesser Serie Edelholzausführung Vavona Serie Einstiegsleisten Serie Fensterheber, elektrisch vorn und hinten Serie Fernbedienungfür Zentralverriegelung (Infrarotsender) Serie Fußmatten in Velours Serie Geschwindigkeitsregelung Serie Getriebe: 5-Gang-Schaltgetriebe Serie Klimaanlage inkl. Mikrofilter und Umluftbetrieb Serie Kopfstützen(2) im Fond mechanisch verstellbar Serie Kopfstützen(2) vorn höhen- und neigungsverstellbar Serie Lenkrad: Multifunktionslenkrad zur Bedienung von Radio, Geschwindigkeitsregelung und Umluftschaltung Serie Mikrofilter Serie Mittelarmlehne im Fond mit integrierter Schublade Serie Nebelscheinwerfer Serie Paket: Nichtraucher Serie Polsterung: Stoff Flockvelours Serie Radio: BMW Business RDS Serie Räder: Leichtmetall (5 Stück) BMW Styling 7,5 J x 16 mit 235/60 R 16 Serie Scheibenwaschdüsen vorne beheizt Serie Servolenkung Serie Wegfahrsicherung, elektronisch codiert Stufe II gemäß AZT (Allianz Zentrum für Technik)/TÜV anerkannt Serie Wärmeschutzglas grün, rundum Serie Zentralverriegelung mit Diebstahlsicherung (Entriegelungssperre) und Crash-Sensor Mvh Stephan |
|
mape |
Stephan! Du är en pärla. Tack för ett mycket utförligt svar. /// M agnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.