AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
812

ska jag köpa en cab?

_r
72
_robban_
e39 528 -98
hej jag håller på att fundera på att byta min epatraktor mot en bmw 320 cab -84. den skulle kosta 25 tusen men jag ska eventuellt som sagt byta mot en epa som e värd lika mycket. nu till min fåga! 320 cab -84. finns då nå kända saker som man ska kolla upp som kan bli dyrt? och är det en bra bil i övrigt?? jag har inte så stora erfarenheter av bmw förutom min lyxglidare(733).
Li
68
Lidas
320 i Cab -89
Hej!

BMW började tillverka E30 i cabutförande 1986 så det låter som ett hemma bygge du har på gång. I det fallet ska du nog vara försiktig, tror nog inte att den har samma vridstyvhet som en som är byggd på BMWs fabrik.

Men det kanske är en Bauer cab du hittat då är det en annan historia.

För övrigt när det gäller BMW gamla maskiner ska du lyssna efter kamaxelknack, slitna bussningar i bakvagnen (klonkande ljud vid växling)
Känns växellådan ok!!

Lycka till!
Och Kolla Service Boken.

Bm
16
BmwM3Lennart
Bmw M3 Coupe -02
en så gammal cab kan bli en dyr historia om den inte är välbevarad!
Hej!
Är det en Baur-cabrio (Dvs. halvcabbe m störtbåge) är det lugnt - kolla bara Begagnatguiden för E30 här till vänster!
Undvik helt om det är ett hemmabygge!
Kan även rekommendera www.e30cabrio.se som en källa till kunskap!
Lycka till!

/Magnus

Min pärla: Länk
Den här antar jag?: Länk

Inget jag skulle lägga några pengar på...

/Magnus

Min pärla: Länk
Hemmabygge....ej besiktigad heller...skall nog inte satsa å denna om du inte har en ordentlig plånbok ifallatt

Livet är underbart när underlivet är bart
be han besiktaden, sen kör på det.. inte dyrt o fixa små fel på dom bilarna.
btw hade det varit nåt större fel, hade nog han skrivet/sakt det
_r
72
_robban_
e39 528 -98
den e iallafall reggad som cab.men jag väntar på svar på mejlen från han så då får man väl se. men e då nå hemmabygge så skiter jag nog i den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.