|
|
|
|---|---|
| Hejsan! Numera är det lätt att hitta hem igen, det är bara att följa hydraul-oljesträngen... Är det någon som vet var jag skall börja leta? Något vanligt fel på E36 som man kan titta efter först? | |
|
Ja en vild gissning är att du kanske skulle ta och öppna det där stora locket framför vindrutan, och ta dig en ordentlig titt ner där och se om du kan se vartifrån det läcker. Ett tips är ju att du gör detta på en lyft så du kan titta även från undersidan av bilen. Jag kanske är knäpp, men jag tror faktiskt det är lättare för dig att själv se efter var det verka läcka på din egen bil, än att vi andra ska sitta 50 mil ifrån och utan att se bilen gissa på "en slang" eller "en tätning" där eller där, vilket ändå sannolikt resulterar i att du frågar "var sitter den då...." ;-) Alltså, öppna och titta efter själv, och återkom sen med beskrivning och frågor om du är osäker på om det är svårt att byta eller sånt. Dr Tinnitus |
|
TobbeBMW |
Clipset under själva behållaren är ett rätt hett tips, dom brukar gå sönder ibland o då rinner oljan ut rätt fort, i värsta fall har din pump lämnat in, då kostar det en hel del mer. Men kryp under bilen o spåra läckan. |
|
Känn på de svarta bälgarna som sitter på var sin sida om kuggstången (den långa skiten som åker höger/vänster när du svänger på hjulen. Du måste göra detta under bilen. OM det plaskar i bälgarna så är det kuggstången som läcker och du måste då byta denna. Är rätt dyr ny men du köper den rätt billigt på en skrit (1-3000kr). När du bytt denna måste du också ställa framvagnen. Lycka till /Niklas |
|
|
Tobbe & Niklas: Tack för konstruktiva tips! Dr Tinnitus: Tråkigt att du har skrivit 790 inlägg och fortfarande inte fattat vad det här forumet går ut på och vad det innebär att ställa upp och hjälpa varandra. Felet var en tätningsbricka vid bajonetten på kuggstången på till-slangen från sevopumpen. Den var uppäten av skiten som vägverket preparera vägarna med för att amatörerna skall kunna ta sig till jobbet. Detta är säkert en vanlig källa till läckage på E-36. (<- Dr Tinnitus: Fattar du nu?) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.