AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
650

Var kan man köpa bromsköld till e30?

pa
5
paz
320i Touring -90
525iA Touring -92
Kom nyss hem ifrån en bedrövlig mekstund, handbroms, o framförallt bromssköldar bara ramlar ihop :(

Har ägnat nån timme nu till att söka på diverse ställen (biltema, motornord, mekonomen,bildelsimporten) men det verkar inte finnas någonstans.. o besiktning på måndag.

Tipps om vad man kan få tag på sådana med kort varsel motages tacksamt, eller är det till att vända sig till bmw o antagligen betala tämigen mycket o vänta ganska länge som gäller?

Tack på förhand / paz
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
behöver du dom verkligen?
mina är i det närmaste obefintliga (kylslang till bromsarna vann över skölden...)
och det var inga sura miner hos SBP.

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
pa
5
paz
320i Touring -90
525iA Touring -92
Det är ju stora hål där handbromsbackarna skall sitta fast, lite svårt att få någon ordentlig bromsverkan ( godkänd iaf) utan att de sitter rätt..?
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
skroten har jag plockat många sådana! bara att dela dom på mitten när du tar av dom,sen punktar du fast dom på din bil, eftersom bultarna inte alltid går att få av! men kanske svårt att hitta friska, vilken bil gäller det? när jag skulle köpa till min e28 för några månader sen så hade inte min vanliga butik sådana längre, med en annan reservdelsaffär hade fortfarande, ca 400kr st!
pa
5
paz
320i Touring -90
525iA Touring -92
Det är till min 320 -90 touring, ringt runt till alla reservdelsförsäljare i göteborg nu, och fick tag på dem hos bmw, 118 :- per sida, inte så farligt :)

Bara lite synd att man missar besiktningstiden eftersom de ej fans i lager.
Tänkte just säga att kolla med BMW är vanligt att det inte är så dyrt med orginal tycker jag.
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
kolla borås, hyffsat stort, dom kan ha om du vill lösa det snart

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
pa
5
paz
320i Touring -90
525iA Touring -92
Beställde dem o får dem på måndag. synd att man missar besiktningstiden, men att låta bilen stå några dagar har ingen dött av ;)

Bara några småfrågor till de som bytt dem på E30 (bak) , fästet till bromsrör/bromsslang, sitter de fastnitat i skölden?, och om bilprovningen bryr sig om ett litet snitt i skölden? =) ( längst ner verkar vettigast )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.