|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej På 7er.com kan man just nu läsa ett längre reportage av en 750 ägare som åkte till ZF i Dortmund för byte av olja i automatlådan. Bilen är av årsmodell 99 med 9500 mil på mätaren. Samtidigt med oljebytet byttes även plastkulan. 8 liter olja fylldes på. Kostnad: 235 Euro. Skillnaden i växlingarna upplevdes av ägaren som enorma. ZF verkmästaren rekommenderar byte av olja efter 15 000 mil! Intressant läsning, många bilder och priset tyckte jag var kanon. Länk Mvh Scheckheft |
|
Hei Det har vært ein heftifg diskusjon på BMWCCN sine heimesider angående bytte eller ikkje bytte av olje på automatkasser. Det stod ein grei artikkel om dette i Stavanger Aftemblad Länk om dette. Her blir det anbefalt å bytte mykje oftere. |
|
|
Hej, Min bil börjar närma sig 10000 mil och 6 år och jag kommer se till att få oljan i växellådan bytt vid nästa service. Det jag funderar på är om man kan mäta "skillnaden i växlingar" före och efter oljebyte på något sätt. Upplevd skillnad känns inte speciellt vetenskaplig. (Man kan ju alltid spara lite gammal olja och lämna på analys) Mvh Nisse |
|
|
Delarna måste ha blivit ultraljudstvättade - och det för 235 Euro! Jag har en bestämd känsla av att samma operation i Stockholm går på minst det dubbla... Mvh |
|
Scheckheft |
Hej Jo, visst var det ett bra pris och dessutom hos ZF! Om jag importerade en E38 skulle jag boka tid där innan hemfärd. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.