|
|
|
|---|---|
|
Hej hopp! Är i färd med att byta båda framnaven pga att tidigare ägare pillat bort dammskyddet på ena navet. :-( och det andra var inte i bra skick sa de efter framvagnsinställningen. På Mekonomen kostar naven 1425:- styck art.nr 07-5017 men då med ABS-krans, vilket jag inte behöver då bilen inte är utrustad med ABS. Inte billigt inte... :-( Alt 2 är ju då att köpa på skroten, men frågan är hur bra de lagren är om bilen gått runt 20000mil.. runt 350:- styck. Så hittade jag fram hjullager på biltema för 698:- styck art.nr. 74-118. Är det från Biltema bara själva lagret och det från Mekonomen hela navet gissar jag. Hur mycket svårare är det att byta endast hjullagren? Någon som gjort med någon av dessa delar? Några tips? /Gustav Brum brum | |
| på min e28, tror det är samma på din, går det inte att byta enbart lagren eftersom innerringen är det samma som navet! kolla på biltema hur grejorna ser ut, tror nog du får alltihopa med! | |
|
Som tillägg kan jag nämna att ABS-kransen sitter på alla nya nav som man kan köpa. Dom passar även om bilen inte har ABS. /Anton |
|
|
jag köpte mina hjullager på motornord för 950kr styck "lemförder eller hur det nu stavas. bra kvallite //s |
|
|
På min 318is jag hade tidigare bytte jag samtliga hjullager inför säsongen. Efter säsongen var båda framlager slut. Bak höll bättre. BMW original, bilen rullade på r-däck i princip enbart till och från samt på banor runt om i Sverige. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.