|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag misstänker att min radioantenn som sitter i vänster bakruta är avbrott på,förstärkaren är OK! Går tråden/trådarna att reparera?hur? P.B ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ | |
|
Finns det inte någon som har samma problem? P.B ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Kolla så att du hat ström till antennförstärkaren som sitter nedanför rutan vid hjulhuset. Då får du kass mottagning... Lycka till... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Förstärkaren är ok,12 volt går in i stärkaren som är ny! Är det någon som vet om det finns ett repkitt för dito antenner? ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Det finns repkit för trådar i rutorna på många verkstäder. Det finns även elektriskt ledande silverfärg för rep av kretskort som kan användas. Lite dyrt att köpa bara för en enstaka rep kanske. FP |
|
|
Hej, Min antenn har också börjat att strula men bara då jag slår på bakrutevärmen. Lars Fin bilen:Länk |
|
|
Det beror ganska säkert på oxiderade anslutningar. Strömmen till värmetrådarna är ganska stor, den passerar geom filter i förstärkarboxarna (värmetrådarna är även antenntrådar). Det hörs inte sällan en del brus i radion pga lite glapp och oxid i anslutningar och kontakter. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.