AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
787

lambda fel

jo
28
jonsson___
Bmw 325 -91
Tjena!!

Va inne till Bmw för en vecka sen o kollade felkoder eftersom bilen bluddrade på tomgången. De fick fram att det var lambdan som hade gett upp. Då tänkte ja, va bra.. för ett lambda bye kostar ju inge större flis.
Har dock inte bytt den än. Väntar på löning.

Men ida när ja skulle åka till euronics o köpa kabeldojer till sterio bygget så bluddrade den även vid körning o saknade kraft.

Kan en trasig lambda bli sämre? När ja va inne på bmw sa han att det kan bluddra mer om dom än va min gjorde.

Har sökt lite på forumet, men ja tycker allt e så rörigt, en säger de o den andra nått annat.

Till frågan... Låter detta fortfarande som ett lambda probelm? Lr kan nått mer ha pajat?

Har även lästa att det är 2 st lamdor. stämmer detta? varför, och måste man byta båda?

Tacksam för svar=)

Mvh niklas

lättast är väl att du fråga BMW om svar om du nu är så osäker... det skulle jag ha gjort iaf

du har bara en lambdasond på din.....m3 har dubbla.....

mkt troligt att det e lambdasonden som gett upp....min gick mkt dåligt på tomgån o vandrade mellan 500-1700varv...drack 2 litermilen ibland mer....ingen dragkraft alls....
bytte lambdan o sedan va den en raket som dricker 0,9 per mil o som har 750varv på tomgång...så byt det e värt pengarna...
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
min gör likadant ibland, lmm som är kass! vill inte skrämma dig för lmm är lite dyrare!!
jo
28
jonsson___
Bmw 325 -91
Okey... tack

Går det att mäta sig fram om lambdan är trasig?
jo
28
jonsson___
Bmw 325 -91
Tjabba!!

Har nu bytt lambdan.!! Går som en klocka nu. Va lite nörvös först när ja stod på tomgång för då va den inge bättre. Men efter nån minut anpassa han sig som vanligt! =)
Tok nöjd, hoppas de håller bara... köpte bmw orginal. 1740 spänn =/. men men. Den är lite orolig på tomgången men den ska servas ordentiligt nu. Har iaf eliminerat att det va lambdan!! Gick tok dåligt förut samt gunga i sidled på tomgången.

Gött mos!!!

Simma lugnt
/niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.