AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
6.896

Hur tar jag mig billigast till Tyskland?

Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Hallå,
Hade tänkt mig att åka ner och köpa kärra om några veckor och vill nu ha förslag på hur jag tar mig ner till Tyskland (Hannoverområdet) på bästa och billigaste sätt. Har själv tagit både bil och Kielfärja ner men funderar nu på att flyga eller ev. ta något nattåg ner. Ni som har erfarenhet av flyg och tåg kan gärna komma med tips. Nämnas bör väl att jag bor utanför Göteborg
Såg annons om germanwings.com som har billiga flyg. Länk Tror inte om dom flyger till just till Hannover från GBG utan bara till Köln och Bonn. Länk Men du kanske kan hitta något lämpligt flyg hos portalen gotogate.com? Länk
bj
129
bjornh
525 tdsA -92
HLX flyger Arlanda-Hannover
går ibland att hitta riktigt billiga biljetter där
www.hlx.se

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
www.ryanair.com
Flög till Hamburg t/r för 277kr för ett par år sen.

mvh
Buss från Gbg -> Hamburg = 510kr.... (förra året när jag åkte iaf) Därifrån till Hannover är det inte många mil så det kostar väl någon hundring till med tåg/buss. Bussen från Gbg bokar du själv i Sverige men från HH till Hannover bokar du enklast på Länk
Funkar hur bra som helst och billigare är svårt om man ska resa från gbg-området eftersom det är en bra bit till Arlanda från där jag bor!

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Går även att flyga billigt med SAS på vissa avgångar. Flög själv Köpenhamn-Hamburg i förrgår och det kostade 620kr inkl skatt och avgifter. Jag skulle egentligen till Hannoverområdet men valde att flyga till Hamburg och istället köra 12-13 mil extra. Såg dock att det fanns nästan lika billiga biljetter till Hannover kommande vecka så är du ute i god tid så bör du hitta något bra. Man ska inte heller glömma att det ligger ett antal städer relativt nära Hannover som det kan vara värt att kolla i jakten på billiga biljetter.

___
//Ulf
er
26
erland
BMW 323 ti -98
Var själv i hannover i höstas o köpte en BMW. Tog tåg till Gbg, färja till Kiel, tor biljett, åkte tåg till hanoover från Kiel, ca tre timmar, byte i Hamburg. Köpte bilen, zulassung usw o åkte hem med färjan på kvällen. Absolut bästa sättet tycker jag.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
en kompis till mig liftade från Västerås till München. Det gick dessutom helt ofattbart fort, typ 24 timmar. Det var helt gratis! Han ställde sig helt enkelt på en rastplats för lastbilar utanför Arboga och gick och pratade med dem som körde tyskreggat. Enda nackdelen är att det tydligen förutsätts att man är trevlig och pratar med chauffören under resan. så det går inte att lägga sig och sova i 24 h om man ska följa de oskrivna liftar-reglerna....

mvh Johan
Gå??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.