AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.158

Sandblästring/lackering av fälgar, Tips/Möjligheter

Bm
16
BmwM3Lennart
Bmw M3 Coupe -02
Tack för att det finns skickliga hantverkare!

Får några veckor sedan var jag väldigt skeptisk till att kunna göra ngt av mina 4 ordentligt kvaddade 17" OZ fälgar! Efter samtal med bekanta så fick ja tillslut ett nummer av en god vän till en firma i Märsta som sandblästrar, lackerar samt riktar fälgar, och som tydligen skulle ha det lägsta priset i sthlm. Hur som helst lämnade in fälgarna i Tisdags, och hämtade ut dom idag och jag måste säga att grabbarna verkligen var skickliga. Jag är supernöjd! De har riktat två stycken,blästrat samt lackerat fälgarna i min diamantsvarta färg jag valde och de blev helt som nya,kanon och för det kanonpriset! Tack för ett otroligt bra arbete! Har tagit bilder och tänkte lägga upp dessa här. Tips till alla er som har kvaddade fälgar där hemma: Kasta inte dessa, det finns verkligen möjligheter att göra dessa som nya..lita på hantverkare!

I övrigt så har det varit en väldigt fin dag idag.

Tack för mig
MVH/ Lennart - stolt bmw ägare
VAd fick du betala och vad heter firman.

/Andreas
Bm
16
BmwM3Lennart
Bmw M3 Coupe -02
Hej Andreas!
Priset, 2500:- och firman heter BlästringSthlm
belägen i Märsta Industriområde

e-post till dessa herrar: blastringsthlm@spray.se
eller telefon: 073 0569374

Rekommenderar varmt denna firma,grabbarna gjorde ett kanonjobb! Var en positiv dag idag.

Från det ena till det andra: Någon som har koll på effektiva metoder att få bort rost på än vanlig tradiotionell blästring förresten? mycket nyfiken på nya metoder.

tacksam för svar!

Med glada hälsningar
//Lennart
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
betalade du 2500kr för riktning av 4 fälgar o även lackning?

MvH Bmw 4-ever
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Lennart

jag har precis lagt in mina sommarhjul i b-luckan och ska till blästring imorgon. Jag hoppas att jag gör samma goda erfarenhet som du!

En grej jag funderat på: "grabbarna" (som du kallar dem) sa att jag måste få av däcken från hjulen på egen hand. Var det samma i ditt fall och hur gjorde du i så fall? Tänkte försöka lösa det på plats hur som helst.

Hälsn Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.