|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med att rutorna immar igen hela tiden, har även märkt att det saknas vatten i kylaren gång på gång. Vad tror Ni om att hålla i kylarcement, och i så fall någon som har något tips på något bra märke så det inte beckar igen? | |
|
På mig låter kylarcement litet vådligt, kanske tätar på "fel ställe", men ... Prova funktionen Sök inlägg, tex "kylarcement", så får du bla denna träff Länk där hävdas en annan uppfattning. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
häll i göteborgs rapé kram det funkar bäst Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
NEJ kylarcement är en produkt som borde vara förbjuden!! ///MVH Hasso Länk |
|
håller med hasso.... sätter ofta igen på helt fel ställen inne i motor m.m. Skulle aldrig göra det själv. /M |
|
|
Ok! Då hoppar jag över det! Vad kan man göra för att avhjälpa problemet? Orkar inte sitta med fläkten på jämt när man kör för att det inte ska imma igen. |
|
| Kanel funkar bättre än cementen, kläggar inte igen lika lätt. Men kan vara svårt att få den att fara till värmepaketet? Kanske bättre att byta elementet istället | |
| Skulle aldrig stoppa i nåt skit i systemet. Stoppade i kylarcement i min gamla 518 för att få stopp på ett läckage. Visade sig vara topplockspackningen. När jag lyfte toppen och såg hur kylkanalerna såg ut efter att jag haft i kylartätning så gör jag ALDRIG om det. Lokalisera läckaget och byt ut den defekta delen. | |
| säker på att det är värmepaketet som läcker? luktar det glykol i bilen? du kanske har två fel! läckage och sura mattor! då immar det igen på rutorna ordentligt! | |
|
Hej. Aldrig i livet.....har testat det också. Mvh.JT |
|
| Prova med Bar´s Leak. Jag har enbart goda erfarenheter från denna produkt, dvs ingen igensättning av andra saker än läckan. | |
|
Hörde någon som hävdade att Kanel skulle funka......, låter som det skapar fler problem än det löser. Freude am fahren |
|
|
Kylarcement funkar bra om du ska bara skall köra några veckor till innan bilen ska till skroten. I alla andra fall, LÅT BLI |
|
|
Kylarcement är djävulens påfund! Sätter det inte igen impellern på vattenpumpen så sätter det ngn liten kanal eller i bästa fall lägger det sig i botten på kylaren. En kompis till mig som är bilmek har berättat ngr goa historier om kylarcement och dess oönskade egenskaper. Vad som däremot funkar och inte sätter igen systemet är ingefära, senapspulver och kanel. Dessa kryddor klumpar sig inte så länge det snurrar i systemet, hittar det en läcka så flockar sig pulvret där. Iofs så skulle jag själv aldrig hälla ngt i systemet på en så pass värmekänslig motor som min tex. Men jag har med utmärkt resultat använt mig av ingefära i två gamla vovlohäckar jag haft. Det absolut bästa är ju givetvis att lokalisera läckan och åtgärda problemet. Dom läckor jag tätat har varit i kylarna. Men våga vägra kylarcement! //Tobbe |
|
| det lär finnas en speciell sorts kylarcement som verkstäderna använder, ej att förväxla med det som svensson kan köpa ute i butikerna, men det lär vara svindyrt! "vanlig" kylcement hade jag aldrig stoppat i en bil! jag är överhuvudtaget inte glad för såkallade undermedel. men en kompis hällde slick 50 i sin gamla 323 en gång, han fick sänka tomgången efteråt! det verkade ju funka eller? | |
|
Kylarcement är gjord så den "härdar" när den kommer i kontakt med luft/syre. Den goda tanken är att det ska ske just i "hålet" där den möter omgivande luft och härdar just bara i hålet. Tyvärr kan ju ett sysyem som läcker innehålla luftbubblor och då härdar det i alla småkanaler, usch.... Eller så blir det som för en kompis som hade ett hål som var för stort för att härda igen. Vattet sprutade över den varma motorn under färd och härdade där. När han öppnade huven såg det ut som man gjutitit in motorn í cement. Och det var lika omöjligt att få bort :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.