|
|
|
|---|---|
|
Det finns ju en del olika tillverkare av och modeller till diverse bilar. Oftast rör det sig om ett fett rör som går ner vid frontspoilern och avslutas med ett öppet filter. Skulle man inte kunna använda nån typ av 3" "slang" istället för metallröret vilket ju blir mycket mer flexibelt och man slipper kanske en del modifieringar för att det ska passa? Skulle dessutom bli väldigt billigt att göra de själv. En meter sån slang + ett filter och två slangklämmor. | |
| har det på min...finns hos www.misab.se i gbg | |
| eller kolla hos din lokala fläkt o rör firma.. | |
|
Har du möjligtvis en bild eller kan ta på de? Skulle vara kul att se hur du löst de. Har du borrat in ett hål i slangen för tempmätaren? |
|
|
nej tempmätaren har ja satt med stripe under filterhållaren... sedan tagit o flyttat upp signalhornet till motorummet o sedan lett ner slangen ner till det utrymmet som e precis bakom fronspoilern...där gjort ett stort hål som slangen tittar ut igenom...alltså den luft som ligger närmast marken suge jag upp som en dammsugare för att sedan rena i mitt inkappslade filter som e direktmonterat på lmm... |
|
|
OK så din slang är igentligen bara till för att förse ditt filter med kall luft. Min tanke var mer att ha filtret nere bakom spoilern och slangen kopplad på lmm. |
|
|
ja den fyller den funktionen ja... vad skall din göra..brygga kaffe eller??? Trodde funktionen sa sig själv.... Om filtret sitter längst ner får du nog fan byta filter 2 gånger i veckan i detta söliga land... bättre ha filtret så nära lmm som möjligt för att få in så lite skit som möjligt... |
|
| annars hade väl nog fan tillverkarna satt luftburken under bilen... | |
|
Fan va du blev negativ helt plötsligt... jag bara fråga... Filtret sitter ju till viss del skyddat av spoilern och lampan... sitter ju inte nere under bilen oskyddat. På E39 går spoilern en bit in under bilen och hindrar stänk underifrån. |
|
| ravve: de du kan göra e juh att ta bort ditt öppna luftfiler och bara köpa ett antingen flexibelt rör eller alurör och drar ner nånstans och sätta på luftfiltret där, lmm och kabeln till den behöver du juh inte flytta, den kan juh vara kvar där den är. | |
| De va ju precis de jag tänkte mig, hehe... :-) | |
|
inte negativ bara lite jobbig...... fattar inte va vinsten skulle va med filtret först????eller e det det fräcka 14is ljudet du e ute efter??? Kan ju säga att det INTE låter fräckare med kapslat filter... |
|
|
Vem har pratat med inkapslat filter? Kolla på tex Dinans Cold Air Intake. Dom har ett fett rör som går direkt från lmm ner bakom lampan och frontspoilern där röret avslutas med ett öppet filter. Vinsten med att ha filtret där anser jag vara att det inte suger varmtluft från motorn. Ljudet är av mindre betydelse. |
|
|
ok..på min har jag ett inkapslat filter som hindrar att ja suger in varm luft...därav att jag tar min luft geenomslangen som suger från spoilern... Pris: 1700:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.