|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har inhandlat mig en bmw 535 som har kokat 2 gånger. (förra ägaren) chansen att de har blivit en spricka i toppen eller att packningen har gått är väl ganska stor? Ska lämna in den för att göra ett kompprov snart, men kan man testa de på nått annat sätt ifall topppackningen har gått eller att de är nå fel på toppen? Är de skadligt att köra motorn om de nu skulle va nå fel? Den kokade på grund av att kylaren läckte. De är åtgärdat och tempen ligger stadigt rakt upp och den går fint på tomgången. | |
| Håller sig tempen som den ska och inget vatten försvinner eller blir olja i vattnet så har den nog klarat sig... Bara att tuta och köra.. | |
|
Välkommen till Forumet och som BMWägare. Har du kollat oljan? Om den ser bra ut har du iaf inget vattenläckage dit. Ett tips är att prova funktionen Sök inlägg, det finns många trådar om detta ämne. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| problemet med kokande motorer är att det kan visa sig senare, det blir liksom ett sår i packningen när kylvätskan läcker in,och även en spricka kan ju bli större med tiden! så man skall ju helst undvika att köpa en bil som kokat om man inte får det riktigt billigt! | |
| Jag fick bilen väldigt billigt. Men om de är nå fel på antingen toppen eller packningen, syns de på ett kompprov? vad ska den ha för komp? | |
| det beror på om packningen har fått stryk eller en spricka har uppstått i toppen, iallafall skall kompet ligga mellan ca 10-14 bar, beror lite på hur mycket sot det finns i förbränningsrummet, hade en golf en gång med 17 bar på alla cyl,mycket sot! inte bra för resten av grejorna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.