AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.057

Bästa vaxet från USA?

Sida 2 av 2
wowwe
Porta : Jag håller med dig att Autopia är kanon bra forum har faktiskt bara varit på deras andra sida innan tyvärr: Där e det mycket andra favoriserade produkter du vet säkert vad jag menar, men visst är det kul när folk är ärliga och dyrast är inte alltid bäst. Funderar faktiskt själv på Zaino men vet inte om jag orkar lägga ner så mycket tid faktiskt. mvh ¨Wowe
porta
Ja jag vet inte om dem på autopia är så favoriserande. Zaino är nog den produkt som är mest favoriserad, och då sponsrar inte ens Zaino autopia, eller gör dem det? Dock så är detailsersclub sponsrad av Zaino.

Annars är det ganska spridda skurar om vad som är bäst, Optimum, Poorboys, Klasse, Menzerna, P21, Chemical Guys, Blackfire. Meguiars. Alla medel har sina anhängare. Dyrast är inte alltid bäst.

Zainos polish kostar väl 1000kr/litern här i Sverige? Billigt och bra.
wowwe
Jag skall själv beställa lite grejer nu i dagarna faktiskt, kan vara kul att höra dina åsikter. Följande produkter har jag valt då jag har varken tid eller en maskin att polera med.

Schampoo: Meguaiars, Mothers eller P21s om jag köper kitet.
Clay: Mothers eller Poorboys eftersom alla clays är lika om jag fårståt det rätt.
Polish: Menzerna FP 2 eller Poorboys SSR 2.5 eftersom dem innehåller inga "Fillers"
Pre wax polish: P21s
Wax.P21s och S100
QD: Pinnacle Quiq Mist, Mothers nya spray eller Poorboys QD+
Rengöra mattor: 303
Interiör paneler rengörning: 3M eller Wolfgang
Interiör paneler skydd: 303
Läder är jag helt osäker på då jag inte fattar riktigt det här med coated or uncoted:
Lexol,Mr Cap eller Zaino.
porta
wowwe,

Inte tid att polera? Går fortare med maskin än att gnugga för hand. Köp en billig oscillerande maskin på t.ex. rusta/biltema för 400:-

Jag tycker att det är värdelöst att köra polish för hand, så betala 400:- för en billig maskin.

Det du behöver enligt mig är en bra polish, t.ex. Menzerna, men den köper du i Sverige istället. Pre wax polish är onödigt om du har en sån bra polish som Menzerna. Ett bra vax, P21S är bra men finns lika bra prylar i Sverige. Som QD kör jag med Meguiars 34, men oftast bara när jag torkar bort vax/polermedel som kärvar.

Rengöring av paneler och skydd kan jag rekommendera ngt annat som är billigare, används b.la av Ditec här i Sverige.

Är du intresserad så kan jag sälja dig lite Menzerna, har även en kompis som har en firma med massor med godsaker.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.