|
|
|
|---|---|
|
Har bytt det man ska Stift -luftfilter kollat tändsystemet fördelarlock rotor . Det som står på tur är olja + filter , men kan nog inte göra många promille . Så är det nått man får leva med ? eller finns det mer man ska kolla ? Bilen i fråga är en 89-320 i Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 | |
| Hur mycket tar den? | |
|
1,0-1,5 L- milen Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
320i ska väl ligga på 1,2 i stadstrafik ungefär, min 325i ligger på 0,97 i stan 0,75 landsväg. |
|
|
Det är på landsväg den drar dessa siffror , i stan vill jag inte tänka på vad den drar . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
| Då är det något fel, kan vara fel på lambasonden. | |
|
Gick genom besiktningen med bra värden ? . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
| Den läker ingen bensin vid tanken brukar rosta sönder där. | |
| 320 drar väl mer än 325 vad jag förstått... 1 till 1.2 brukar min dra blandad. Låg säkert på under litern ny men vafan. Åren tar ut sin rätt åxå.. Får man leva med | |
|
kör min touring på 0.8-0.9 blandat, mest sthlm med förorter brukar inte gasa så mkt men ibland drar jag ut bilen ordentligt |
|
|
Inget läkage , bytte bränsleledningar under huven och kollade rören och tanken . Om min bensinförbrukning skulle va det på blandad körning , så skulle det vara ganska ok , men när det är 95% landsväg Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
Uppdatering . Med följande åtgärder så har förbrukningen sjunkit Tändstift , Helsynt olja , smörjning klaff luftmängdmätaren , smalare sommar däck ( 185/70-14 ) och slutligen genomgångna bromsar . Så ligger förbrukningen på 0.8-0.9 L milen vilket jag tycker är OK Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.