AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.015

540 Transmision

Visa användare
6
Silverback
540 E39 -98
Hej,

Jag har en 540 E39 -98 som strular lite. Nar man ger gaspadrag
och sen slapper gasen sa dunkar det kraftigt i fran vad jag tror
ar bakaxeln. Vad kan det vara? Har lyft bilen och kollar Hardyskiva och kardan. inget glapp och det ser fint ut.
Dock om man haller Kardan och snurrar pa ett hjul sa ar det
stort glapp. Det ska val vara glapp men det ar valdigt mycket.
Kanske ar bakaxeln pa vag att ge upp? Det ska tillaggas att jag inte ar nagon hojdare pa skruvande sa jag vander mig darfor till detta eminenta forum.
Tacksam for hjalp. (Har inge svenska tecken pa tangentbordet. sorry)

MVH

Roger

BMW <Brings-More-Women>
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Lagret i mitten på kardanaxeln då? (mitt under bilen typ)

stödlager vill jag minnas att det heter.
Visa användare
6
Silverback
540 E39 -98
Hej,

Ja det kanske det kan vara. Far val riva ner drivlinan och kolla. Men egentligen hur kollar jag stodlagret? Jag kommer nog inte gora det sjalv men jag bara undrar.

Jag vill aven fa battre vaghallning och satta pa lite roligare falgar an de som sitter pa nu. Har haft den i 3ar sa det ar val dags att styla till den lite nu nar man har jobbat ihop lite stalar. Funderar pa M5 front och bak. samt omlackering Skulle garna vilja ha 50-100 hastar till men det verkar ju vara ett smarre perkele att fa till. Kopa kompressor verkar vara enda alternativet?? Hur haller igentligen automaten for 350-400 hastar? Drivlinan kanske inte heller mar sa bra av den extra knuffen...Alskar dock ljuden fran kompressor

Hur komplicerat ar det att byta till 6vxl manuell samt M5 drivlina och gar det att fa tag pa begagnat overhuvudtaget?

Mvh

Roger

BMW <Brings-More-Women>
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
stödlagret kan du kolla genom att titta på det samtidigt som du drar o sliter lite i kardanen. är det dåligt så märks det, det skall vara relativt stumt.
Gissar på dåliga silentblock. Dessa verkar slitas relativt snabbt och ge upphov till sådant dunkande som du beskriver.

Mvh Johan
Visa användare
6
Silverback
540 E39 -98
Hej,

Ok jag ska ta och kolla bada. Hoppas felet sitter i stodlagret eller silentblocken. Annars kanske det blir dyrt....
Nagon som har svar pa mina andra fragor?
Tack for hjalpen.

MVH

Roger I otroligt roliga Iran eeeh...

BMW <Brings-More-Women>
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Silverback: Stylabilen har m-aerodynamikpaketet till din bil: deras hemsida är: www.stylabilen.se

ESS Tuning kan fixa 100hk extra åt dig om du har pengarna, deras hemsida är Länk
Visa användare
6
Silverback
540 E39 -98
Hej,

Ja ESS har jag tittat pa. Kanske blir en vinande 540 i Eskilstuna till sommaren.....Fast det drar ivag med stalar. Vill renovera drivlinan innan. bara ifall. Tack for tipsen

MVH

Roger

BMW *Brings-More-Women*
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

np,om du skaffar kitt från ess borde du byta din signatur till Big Money Waste ;)
Visa användare
6
Silverback
540 E39 -98
haha,

nu var du fyndig. Big money waste...tja... men det ar lite ballt. dock sa kostar det sakert 100kkr nar allt rasat.... sa visst Big money waste...

MVH

Roger

BMW *Brings-More-Women*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.