|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det så illa med 540? Min som ändå är en gammal långmilare har endast pixelproblemet. Å andra sidan har jag förbrukat en hel flaska av BMW:s läderpolish under det första året. Så nog slarvas det med skinnvård. Mvh Mikael |
|
|
Personligen tycker jag att E38 7-serie är förvånansvärt billiga i drift, i alla fall så länge man håller sig borta från 750. Men även den är inte riktigt så dyr i drift som folk tror. Dr Tinnitus |
|
|
Jo, samtliga 540 ( E39) jag kollat på verkar ha sprucket skinn. Precis som det är skräpskinn med en lackad yta på och när det åldras gör det det genom att ytan krackelerar och så lyser underlaget genom. Ser taskigt ut och kan väl bara åtgärdas genom skokräm för att dölja sprickorna. E32s läder verkar helt genomfärgat och även om det är små sprickor syns det inte alls på samma sätt. Sen är det också konstigt att min som rullat snart 26000 mil har säten som är fanken så mycket skönare än det mesta jag provat inkl. Mercedes "ortopediska" mästerverk. En sprillans BMW komfortstol är ok men undrar hur den känns efter 26000 mil ? Jämfört med flertalet 540 som är genomsuttna efter 10000 mil mindre. Nu väger jag en del och känner skillnaden tydligt och det gör kanske inte en 30 kg lättare person men kvalite´n har absolut sjunkit de sista åren. mvh,komfortnissen |
|
|
Jag brukar säga att det dyraste med min 7a är att jag vill fixa alla småfel (som ofta är dyra) istället för att leva med dem som jag skulle gjort i en "vanlig" bil... t.ex. är jag riktigt sugen på att byta mätarhus pga. pixelfel för 3000kr... |
|
|
Är 7:or dyra i drift? Har jag inte märkt. Bortsett från saker som jag bytt ut helt frivilligt (navigator) tycker jag inte den har gått sönder på något anmärkningsvärt vis, annat än just vanligt slitage. Det enda område där 7:an framstår som märkbart dyrare än andra bilar för mig är däck (men så köper jag inte skitdäck heller) och bensin. Wilhelm Svenselius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.