|
|
|
|---|---|
|
OKeej, finns mycket prat om aut/step men ingen igentligen bra fakta. Har lite vad jag uppfattar som problem/störande med min låda. Bytte olja för några månader sedan utan resultat. Den växlar ganska hårt vid kallstart, desto försiktigare jag varvar upp motorn desto hårdare blir växlingen som sker vid 2300/rpm. Om jag däremot står stil o gasar på lite (växling till 2an vid 3500rpm) så växlar den mjukare hela tiden efter det. Växlar jag manuellt så sker det som om motorn var genom varm. Vid kallstart så vibrerar bilen även ytterst lite när man står still på driven. Normalt? Vid varmmotor finns de lite annat ja stör mig på! Om jag smyger iväg från ett rödljus så växlar automaten vid ca 1900rpm och växlingen märks knappt. Däremot om jag gör en normal acceleration så blir de som om motorn slås av just vid växlingsögonblicket och ett ryck uppstår! Likadant på era? (Kan va glapp i drivlinan eftersom de kan klonka till lite om man pendlar mellan "drive" o "backen".) Tips på vanliga orsaker? Samma glapp känns även om man kör i drygt 80km/h o de kommer en uppförsbacke, då blir de också ett litet glapp när lådan växlar ner. Nån som har tips på vad det är? Känns typ som dåliga motorfästen. Sen om man kör stenhårt med bilen en stund, höga varvtal och högbelastning så slirar lådan o känns mycket med harmonisk. Normalt? För övrigt. hur pass smidiga är dessa lådor. Låt säga att du sitter brevid o blundar, ska man märka när automaten växlar? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! | |
|
Hej...och du hade vilken bil, beteckning? Nyvaxat går fortast |
|
|
upps... BMW 523 -98! Tar även gärna emot info från ägare av andra motoralternativ! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.