AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.753

Skrynkligt läder - Förtida åldrande?

Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Mina framstolar har blivit rejält skrynkliga. Nästan att jämföra med åldersrynkor. På framsätenas kanter är det värst. Vad göra?
Jag såg skillnaden mot en annan E39a och misstänker att förre ägaren har slarvat med skötseln - trots MR cap behandlingar. Stolarna är beige läder och är lika gamla som bilen.

Mina har också börjat bli lite skrynkliga, Metoden som beskrivs i post #888 i den här tråden verkar ganska intressant: Länk

Ska testa det när det börjar bli lite varmare.
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Mr328, Menar du post #880?

Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Jag läste förslaget, (se ovan) Det verkar värt att prova. Hittade en tysk sajt (Länk som testat liknande men där menade de att det endast funkar under en kortare tid. (Vad det nu innebär)
I mitt fall är det ordentligt rynkigt vi skarven mellan stolssidan och benstöden. Det ser ut som om stoppningen inte räcker till / läderpartierna har varit för stora. Metoden med värma upp skinnet och behandla det so som beskrivet antar jag ska får skinnet att krympa ihop. Frågan är hur mycket?
Tänkte pröva metoden idag men lyckades vrida min rygg så illa att det blir lättaer motion med barnvagnen istället
Vore onekligen intressant att höra mer om de som prövat denna eller andra "anti-rynk" behandlingar.

Ja, precis #880 var det jag menade. Själv har jag sportstolar och det är den vänstra kudden på förarsidan som tar stryk. Antar att det beror lite på att mitt garage är ganska trångt och det blir antagligen en hel del tryck på den varje gång man ska försöka lirka sig ut utan att slå i dörren i garageväggen. Om man kollar på realoem.com så är ny stoppning till stolen ganska billigt ($62), kanske värt att först byta stoppningen och sen försöka krympa lädret om det är nödvändigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.