|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Tänkte höra hur jag på lättaste sättet avlägsnar plåten bakom armstödet i baksätet. Jag har ett nedfällbart baksäte, eller, det ska iallafall vara nedfällbart men som på många andra e34or (som jag har förstått det) har den funktionen upphört att fungera. Behöver jag ta skruva ur hela baksätet på något sätt för att ta bort klädseln på baksidan av sätet? Kan inte hitta några andra lösningar? Hur gör jag isåfall för att skruva loss mitt onedfällbara baksäte? :) Mvh Tobias | |
|
Vad är det du vill göra? Göra ett hål för en skisack eller ta bort hela jvla plåten bakom sätet? *BAWORAK* |
|
| Ta bort hela jävla plåten :) Tänkte vända in en baslåda mot hålet. | |
| Eller ja... inte hela plåten, men den perforerade delen bakom armstödet. | |
| Ta en kapmaskin o kapa upp hålet.. | |
| Så pass drastiskt? Är det inte perforerad plåt som man kan sparka ut? Tänkte bara om jag behövde ta bort lite klädsel innan. Kanske snygga till lite kanter. Någon som kanske har gjort det får gärna ge lite tips. | |
| Jag ska göra samma sak på en av mina bilar...Jag tror itne det går att sparka bort det...blir nog till o kapa...men då får man plocka bort baksätet så man inte skadar det under kapningen :) | |
| Mm, det låter vettigt :) Men jag vet inte hur jag ska få bort mitt baksäte? Som sagt så är den nedfällbara funktionen ur funktion :) | |
| Ryck loss sittdynan och sen borde du se hur ryggstödet sitter..kommer inte riktigt ihåg men det är bara några bultar! | |
| Jag tog bort den delen. Inga problem. Ta en mejsel/stämjärn och en hammare, slå på de delar som inte är perforerade. Tillsist är det bara att böja ut den. Ev får du mjuka upp kanterna lite efteråt. Busenkelt. | |
|
Nu är jag lite fundersam. Jag har alltså en 525i e34 -93. Med skinnklädsel om det har någon betydelse. Var ut och kikade lite bakom armstödet idag. När jag drog bort lite av skinnklädseln från insidan tyckte jag mig se typ två tunna lager plåt, plus ett lager mdf-trä eller liknande. Är det verkligen en perforerad plåt bakom mitt armstöd i min bil? En annan lösning kanske vore att såga ut ett hål eller borra ett med en hålsåg? Mvh Tobias |
|
| Bump, sista chansen. Skulle gärna vilja ha ett svar från någon som vet. Vill helst inte riskera att jag pajar något. Har ingen lust att köpa ett helt nytt baksäte :) | |
| Kan tillägga att jag har ett tvådelat säte.. Kanske inte är likadant då | |
|
Jag tog loss isoleringen/Klädslen i kofferten, tog ner armstödet, rev loss isolering,(plåten synlig) Sparkade loss plåten. Har funkat i båda mina 34or iaf. Dock ej skinn eller nerfällbara säten. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| Årsmodell på dina bilar? Har dem tvådelat säte? | |
|
89or. Ej delbart säte. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
Har fastnat vid borttagning utav klädseln :/ Har tagit bort fyra stycken plastpluttar som håller i tygstycket. Men nu vet jag inte var det sitter fast mer. Verkar inte sitta stumt, mer som att det är några veck som ligger i varandra någonstans. Länk Länk Mvh Tobias |
|
|
Det är förmodligen limat. Ta ett lämligt föremål i tex plast och bryt försiktigt. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| Ser det ungefär likadant ut som på din bil? Tog du också bort fyra plastpluttar? Tveksam till om det är limmat. Känns inte så... Men men, får väl ta till våldet och gå ut och rycka loss skiten :) | |
|
Åh, ni får ursäkta mitt gnäll, men jag blir tokig :) Har som sagt tagit bor fyra plastpluttar. Om man i nuläget försöker rycka bort klädseln verkar det sitta fast i nederkant och i överkant. Men på hela ytan i mitten kan man böja ut/dra ut den. Sitter inte stumt heller, iaf inte i nederkant, man kan dra upp en bit, men det vägrar släppa helt. Om jag bara hade kunnat fälla ner sätet, som det egentligen ska gå och göra, hade det säkert inte varit några problem. Men nu så vettefan hur jag ska göra :) |
|
|
Nu fick jag äntligen bort klädseln, med mycket våld. Till min stora besvikelse har jag inte alls någon perforerad plåt bakom, istället en stor täckande skiva. Länk Länk Då är det bara att såga upp ett hål som gäller då? Vet inte om jag sabbar nånting bakom då... För när jag kollar innifrån tycker jag det ser ut som två lager plåt? Kan ju hända att det går nån vajer bakom för den nedfällbara funktionen, men den fungerar ju inte hur som helst. Gummisnodden som sitter ihakad där har jag ingen aning om vad den fyller för funktion. Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.